مدل سنتی تلفن ثابت، پاسخگوی شرایط فعلی نیست
رئیس هیئتمدیره شرکت مخابرات ایران، گفت: مدل سنتی مبتنی بر تلفن، دیگر پاسخگوی شرایط فعلی نیست و امروز باید با بهرهگیری از ابزارهای دیجیتال و گسترش حلقههای مشارکت، به سمت مدلهای نوین و پایدار اقتصادی حرکت کنیم.
به گزارش سیتنا، دکتر ابراهیم محمودزاده در همایش «تبیین سیاستها و برنامههای سال ۱۴۰۴ مخابرات منطقه تهران» با اشاره به نقش تعیینکننده تهران در پیشبرد اهداف کلان مخابرات کشور، گفت: «بیش از ۳۵ تا ۴۰ درصد عملکرد مخابراتی کشور در تهران انجام میشود و این منطقه، ویترین عملکرد ماست و هرگونه پیشرفت یا عقبماندگی در تهران، بر سایر نقاط کشور اثرگذار است.»
او با اشاره به لزوم تغییر در مدل کسبوکار شرکت مخابرات افزود: «مدل سنتی مبتنی بر تلفن، دیگر پاسخگوی شرایط فعلی نیست و امروز باید با بهرهگیری از ابزارهای دیجیتال و گسترش حلقههای مشارکت، به سمت مدلهای نوین و پایدار اقتصادی حرکت کنیم.»
نقشه راه مخابرات ایران کلان در سال ۱۴۰۴
رئیس هیئتمدیره شرکت مخابرات ایران کلان در این همایش، ۱۰ محور کلیدی راهبردها و اهداف این شرکت در سال ۱۴۰۴ را اعلام کرد.
در این همایش که با هدف تبیین مسیر آینده شرکت برگزار شد، رئیس هیئتمدیره شرکت مخابرات ایران کلان با اشاره به الزامات تحول دیجیتال و نقشآفرینی ملی در توسعه فناوریهای نو، ۱۰ راهبرد اصلی شرکت برای سال ۱۴۰۴ را به این شرح اعلام کرد:
۱- توسعه شبکه فیبر نوری: برنامهریزی برای ایجاد ۱.۵ میلیون پورت با هدف افزایش ۴۰ درصدی سهم تهران از طریق جذب منابع بیرونی و استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود در چهار حوزه ملک، کابل، ضایعات و همیاری.
۲- تمرکز ویژه بر توسعه در تهران: با توجه به حجم تقاضا، وضعیت ARPU، توجیه اقتصادی، سطح بالای انتظارات مشتریان و سهولت توسعه زیرساخت، توسعه در تهران در اولویت قرار دارد. همزمان، فرهنگسازی عمومی در این زمینه نیز مدنظر قرار گرفته است.
۳- تحول در مدل کسبوکار: تطبیق ساختارهای تجاری با نیازهای نوین کاربران، بر بستر زیرساختهای هوشمند و با هدف توسعه همکاریهای ملی بهویژه در زمینه هوش مصنوعی.
۴- افزایش نظارت بر سرمایهگذاری: تحلیل مستمر شاخصهای درآمد، هزینه و نسبت بازدهی مثبت با هدف کاهش هزینهها، بهرهوری بیشتر و فعالسازی ظرفیتهای بلااستفاده.
۵- توسعه مدلهای مشارکتی: استفاده از الگوهای مشارکت مصوب در جهت تسریع اجرای پروژهها و کاهش هزینهها در مدلهای توسعه آتی.
۶- جذب سرمایه داخلی و خارجی: بهرهگیری از ظرفیتهای تولید ملی، مشارکت داخلی و همچنین منابع مالی بینالمللی برای تکمیل زنجیره تأمین و توسعه پروژهها.
7- گسترش همکاری با اپراتورها: توسعه مدلهای B2B و همافزایی با همراه اول (FMC)، ایرانسل و سایر بازیگران حوزه ارتباطات برای ارائه خدمات باکیفیت و خرسندساز.
8- تغییر پارادایم منابع انسانی: ارتقاء نیروی انسانی از سطح تکنسینی به سطح راهبردی در حوزههای مدیریت، مالی، فناوری و مدلهای نوآورانه کسبوکار.
9- نهادینهسازی تفکر راهبردی: جایگزینی برنامههای دارای پشتوانه راهبردی با طرحهای مقطعی، با هدف ایجاد ساختاری خودگردان و هدفمحور.
10- مهندسی مجدد ساختار سازمانی: چابکسازی و بازطراحی ساختارها بر مبنای ICT پایه با مشارکت شرکتهای تخصصی داخلی و تکمیل زنجیره خارجی.
وی افزود: این راهبردها در راستای تحقق تحول دیجیتال، بهرهوری اقتصادی، چابکسازی سازمانی و ارتقاء جایگاه شرکت در عرصه ملی و منطقهای تدوین شدهاند.
محمودزاده در ادامه به اهمیت ارتقاء سطح فنی و مدیریتی در شرکت اشاره کرد و گفت:« باید از سطح اجرا به مدیریت و راهبرد برسیم و در این راستا توانمندسازی سرمایه انسانی و تربیت مدیران دیجیتالمحور، لازمه موفقیت در مسیر پیش روست.»
وی همچنین با تأکید بر ضرورت شفافسازی عملکردها اظهار داشت: «اگر بتوانیم گزارشهای مالی شفاف و اثربخش ارائه دهیم و فیلم مستندی از اقدامات پارسال تهیه کنیم، ۸۰ درصد ارزیابی عملکرد را پوشش دادهایم.»
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید