کدخبر :283880 پرینت
22 مرداد 1402 - 09:02

صدور 496 هزار و 359 درخواست مجوز برخط در یک سال اخیر

496 هزار و 359 درخواست مجوز از 15 مرداد ماه سال گذشته تا 14 مرداد ماه امسال در درگاه ملی مجوزها ثبت و به‌ صورت برخط، بدون حضور و بدون کاغذ صادر شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، 496 هزار و 359 درخواست مجوز از 15 مرداد ماه سال گذشته تا 14 مرداد ماه امسال در درگاه ملی مجوزها ثبت و به‌صورت برخط، بدون حضور و بدون کاغذ صادر شده است. تعداد کل درخواست‌ها در این مدت زمانی یک میلیون و 95 هزار و 769 درخواست بوده است که حاکی از صدور برخط بیش از 45 درصد مجوزها به صورت برخط است.

همچنین در دوره مورد بررسی 435 هزار و 519 درخواست مجوز توسط دستگاه‌ها رد شده و یا با انصراف مواجه شده است؛ 156 هزار و 666 مجوز نیز در دست بررسی است و 111 هزار و 984 مجوز در بررسی مواجه با تأخیر قرار دارد.

بیشترین درخواست صدور مجوز همچنان مربوط به وزارت تعاون (مشاغل خانگی) با 295 هزار و 707 مجوز و کمترین درخواست نیز در بین دستگاه‌هایی که به درگاه ملی مجوزها متصل شده‌اند، مربوط به شهرداری‌های کلانشهرها با 23 و صندوق نوآوری با 26  درخواست صدور مجوز است.

همچنین یک سال مورد اشاره (15 مرداد 1401 تا 14 مرداد 1402)، شاخص پاسخگویی به موقع به درخواست‌ها 89.8 درصد بوده، تعداد کل عناوین مجوزها برای 34 دستگاه، سازمان و وزارتخانه 4 هزار و 496 عنوان بوده که وزارت صمت/اتاق اصناف با دو هزار و 894 عنوان مجوز، بیشترین عنوان مجوز را در بین کل دستگاه‌ها دارد و وزارت تعاون با 511 عنوان جایگاه دوم بیشتر عنوان مجوز را بین 34 دستگاه به خود اختصاص داده است و کمترین عنوان مجوز با یک عنوان مربوط به جامعه مشاوران مالیاتی، اتاق بازرگانی ایران، سازمان نظام روانشناسی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و کارشناسان رسمی دادگستری است.

درصد اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها 95.8 درصد است که هشت دستگاه «صندوق نوآوری»، «سازمان انرژی اتمی»، «معاونت علمی ریاست جمهوری»، «وزارت راه»، «سازمان حفاظت محیط زیست»، «سازمان استاندارد»، «وزارت نیرو»، وزارت تعاون (مشاغل خانگی)، «سازمان صدا و سیما»، «وزارت نفت» و «وزارت ارتباطات»، «جامعه مشاوران مالیاتی»، «اتاق بازرگانی ایران»، «وزارت ارشاد»، «سازمان نظام پزشکی» و «جامعه حسابداران رسمی» به صورت 100 درصد و کامل به درگاه ملی مجوزها متصل شده‌اند و درصد اتصال چهار نهاد و دستگاه «سازمان نظام مهندسی ساختمان»، «کارشناسان رسمی دادگستری»، «سازمان نظام روانشناسی» و «سازمان برنامه و بودجه» جمعاً با 9 عنوان مجوز به درگاه ملی مجوزهای کشور صفر بوده است.

همچنین چهار دستگاه «صندوق نوآوری»، «سازمان انرژی اتمی»، «سازمان استاندارد» و «قوه قضائیه» هیچ تأخیری در بررسی درخواست‌های ارجاع شده نداشته‌اند و «سازمان حفاظت محیط زیست» و «وزارت نیرو» تنها یک مورد تأخیر در بررسی داشته‌اند.

درنهایت در رتبه‌بندی کل دستگاه‌ها، نهادها، سازمانها و وزارتخانه‌ها، از بین 34 دستگاه، «صندوق نوآوری»، «سازمان انرژی اتمی»، «سازمان استاندارد» و «وزارت نیرو» با 100 امتیاز (امتیاز کامل) رتبه نخست را به خود اختصاص داده‌اند و چهار دستگاه «سازمان نظام مهندسی ساختمان»، «کارشناسان رسمی دادگستری»، «سازمان نظام روانشناسی» و «سازمان برنامه و بودجه» بدون امتیاز در قعر جدول رتبه‌بندی قرار دارند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.