کدخبر :283365 پرینت
09 مرداد 1402 - 08:02

آشنایی با شرکت معتمد مالیاتی تیس و سرویس‌های قابل ارائه

شرکت داده پردازی معتمد تیس از ابتدای سال ۱۴۰۱، با هدف اخذ مجوز فعالیت نوع اول معتمد مالیاتی بنیان نهاده شده است. سهامداران عمده تیس به ترتیب شرکت انتقال داد‌ه های آسیاتک، شرکت ساختارهای اطلاع رسانی نوین گستر (سان) و شرکت‌ عصر داده های آسیاتک می‌باشند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، به منظور معرفی آشنایی با شرکت داده پردازی معتمد تیس و ماموریت های آن، با یوسف پناهی، مدیرعامل شرکت داده پردازی معتمد در شماره 94 ماهنامه نسل چهارم به گفت‌وگو نشستیم که مشروح آن به شرح زیر است:

به عنوان سوال نخست پیرامون شرکت های معتمد مالیاتی در دنیا و کشور ما و ارائه سرویس ها و خدمات قابل ارائه توسط این شرکت ها توضیح بفرمایید و اینکه در حال حاضر شرکت تیس چه نوع سرویس های مالی را ارائه می دهد؟

فعالیت ما به عنوان معتمد سازمان امور مالیاتی و تسهیل‌گری در اجرای قانون، برنامه ریزی شده است. طبق ماده ۲۶ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، سازمان امور مالیاتی می‌تواند جهت حصول اطمینان از عملکرد صحیح مؤدیان در خصوص صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت دقیق معاملات در سامانه مؤدیان، اطمینان از انجام تکالیف قانونی توسط مؤدیان، مجوز فعالیت شرکت های معتمد مالیاتی را فراهم نموده که شرکت‌های دارای مجوز نوع اول به ارائه خدماتی نظیر صدور، جمع‌آوری، نگهداری و ارسال صورتحساب الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور و نظارت بر عملکرد مؤدیان در ا‌ین حوزه می‌پردازند.
شرکت تیس به عنوان سومین معتمد نوع اول اخذ مجوز نموده است. ما در این حوزه سعی کرده‌ایم ارسال را کاملا با متدها و روش‌های به روز بر بستر فناوری اطلاعات و با مشاوره از افراد درگیر و کاربران نهائی که عمدتا بخش‌های مالی شامل اعضای هیات مدیره، مدیران عامل، معاونین و مدیران و کارشناسان و مشاوران مالی و مالیاتی بوده ارتقا دهیم. نگاه ما همواره کاربرمحور بوده یعنی سعی کرده‌ایم همواره بر اساس اینکه کاربر نهایی به دنبال چه هست به این موضوع نگاه کنیم و همه سرویس ها و راهکار‌هایمان را برای آنها و محوریت دیدگاه هایشان تنظیم کنیم.
در دنیا نیز شرکت های حوزه Tax Service Provider یا TSP بسیار فعال می‌باشند و هیچ اقتصاد فعالی در دنیا وجود ندارد که بستر مالیات هوشمند را پیاده‌سازی نکرده باشد. این برای ما بسیار خوب خواهد بود زیرا تجربیات دنیا در پیاده‌سازی و اجرای این حوزه در اختیار ما برای اجرای هر چه بهتر در کشور خواهد بود.

از آنجا که به استناد قانون سازمان ها و اشخاص ملزم به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در چهار موج اصلی هستند، توضیحات تفصیلی پیرامون این قانون و شرکت های حقوقی و افراد حقیقی مشمول این قانون را بفرمایید.

در حال حاضر اشخاص حقوقی شامل شرکت های بورسی و فرابورسی از ابتدای آبان 1401 ، دستگاه اجرایی، دولتی و خدمات کشوری از ابتدای دی ماه 1401 و سایر اشخاص حقوقی از ابتدای سال 1402 مشمول شده و اشخاص حقوقی هم طبق طرح تسهیل که منتظر اعلام نظر در صحن علنی مجلس می باشد به انتهای سال 1402 مشمول اجرای این قانون یعنی ارسال صورتحساب های الکترونیکی فروش خود به سامانه مودیان می باشد.
یعنی اشخاص مشمول به محض مشمولیت می بایست صورتحساب‌های فروش خود را در سه نوع الکترونیکی که در حال حاضر نوع یک و دو فعال می باشد، به سامانه مودیان به تفکیک ارسال نمایند، تفاوت اصلی سامانه مودیان و خلاصه معاملات فصلی این است که ارسال فروش ها به سامانه مودیان به تفکیک و در خلاصه معاملات فصلی به تجمیع صورت می پذیرد.

مراحل ارائه خدمت توسط تیس به متقاضیان و سرویس های ارائه شده توسط این شرکت را بفرمایید.

اولین گام اتصال، فعالسازی کارپوشه و پرونده مالیاتی مــودی به آدرس my.tax.gov.ir می باشد و مودی باید در کارپوشه خود شناسه یکتا حافظه مالیاتی و روش ارسال با شرکت معتمد را انتخاب نماید، در این مرحله انتخاب ارسال با شرکت معتمد و کلید معتمد به معنــای انتقال همه مسئولیـــت به شرکت معتمد است.
 در مرحله دوم، می توانید با مراجعه به وب سایت شرکت تیــس به آدرس www.dtiss.ir نسبت به ثبت نام و ورود به داشبورد پایانه فروشگاهی اقدام نمایند. همزمان طبق الزام سازمان امور مالیاتی از طریق تماس با شماره رایگان و بدون پیش شماره 90001515 در خصوص قرارداد اقدام لازم صورت پذیرد. در صورتی که ارسال صورتحساب از طریق اکسل و وب فرم باشد آموزش های لازم بصورت متنی و ویدئویی فراهم شده و در صورتی که نرم افزار کسب و کاری وجود دارد یا روش ارسال انبوه باشد سایر روش ها از طریق درخواست تلفنی یا تیکت پشتیبانی با همکاران ما در تیس در میان گذاشته خواهد شد. میتوانم به جرات بگویم فاصله بین مرحله اول و ارسال صورتحساب الکترونیکی می تواند کمتر از سه دقیقه باشد.
ضمنا مودی باید در خصوص شناسه خدمت و کالا در سامانه های وزارت صمت اقدامات لازم را انجام داده و در نهایت بعد از اضافه شدن به لیست شناسه های مورد تایید سازمان در بخش stuffid.tax.gov.ir می‌تواند در ارسال صورتحساب و بخش بدنه از آنها استفاده نماید.

مزایای همکاری با تیس و تفاوت مجموعه شما با رقبا را توضیح بفرمایید.

طبق قانون وقتی مؤدی، ارسال از طریق شرکت معتمد نوع اول را انتخاب می‌کند، مسئولیت صدور و ارسال از مؤدی به شرکت معتمد منتقل می‌شود و این مزیت در هیچ‌ کدام از روش‌های ارسال دیگر وجود ندارد.
مزیت دیگر، امنیت اطلاعات مؤدی است که شرکت معتمد تمامی فرایند را طبق استاندارد سازمان مالیاتی رمزگذاری کرده و مؤدی با اطمینان خاطر می‌تواند صورتحساب‌های الکترونیکی خود را از طریق شرکت معتمد ارسال کند و دیگر درگیر مسائل و موارد فنی نمی‌شود. نکته مهم‌تر پرداخت بخشی از تعرفه ارسال صورتحساب به شرکت‌های معتمد مطابق با بند (ج) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ است.
بطور مثال شما با معتمد بدون دریافت کلید و امضای دیجیتال خود می توانید صورتحساب ارسال کنید که در هیچ روشی دیگر امکانپذیر نیست یعنی اینکه کانال و اتصال معتمد در سمت سامانه مودیان و مورد اعتماد و تایید شده سازمان امور مالیاتی است که سایر روش‌ها این مزیت را ندارند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

سلام خداقوت چرا تو سامانه بعد دریافت کد یکتا و ثبت مشخصات مالیاتی گاهی در صفحه ورود مجدد جهت دریافن توکن به تکرار ارور عدم صحت سنجی اطلاعات میاد البته برا بعضی مودیان

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.