کد مطلب: 

282990

فروشندگان چینی پخش‌زنده تیک‌تاک، خریداران در آمریکا و اروپا را هدف قرار داده‌اند

همزمان با اینکه بسیاری از برندهای معروف مانند «نایکی»، «لوریال» و «لوئی ویتون» برای دسترسی به خریداران بیشتر شروع به استفاده از پخش زنده کرده‌اند، فروشندگان چینی لایو استریم تیک‌تاک هم به رغم ابهامات در مورد آینده این پلتفرم در کشورهای غربی، توجه خود را به سمت خریداران در آمریکا و اروپا که می‌تواند بازار بالقوه پر سودی برای آنها باشد، معطوف کرده‌اند.
فروشندگان چینی پخش‌زنده تیک‌تاک، خریداران در آمریکا و اروپا را هدف قرار داده‌اند

به گزارش سیتنا به نقل از آسوشیتدپرس، در چین، جایی که پیش‌بینی می‌شود تجارت الکترونیک پخش زنده تا پایان سال به ۴.۹ تریلیون یوآن (۶۷۶ میلیارد دلار) برسد، شرکت‌های فروشنده و تاثیر‌گذار رسانه‌های اجتماعی چینی، ده‌ها میلیون دلار فروش در طول یک پخش زنده به دست می‌آورند.

اکنون بسیاری از برندهای معروف، از جمله «نایکی»، «لوریال» و «لوئی ویتون» برای دسترسی به خریداران بیشتر شروع به استفاده از پخش زنده کرده‌اند.

هرچند بازار بسیار پر رقابت پخش زنده در چین باعث شده است که برخی از میزبانان به دنبال راه یافتن به بازارهای غربی باشند.

از سال ۲۰۱۹ میلادی، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک غربی مانند آمازون و فیس‌بوک پس از مشاهده موفقیت پلتفرم‌های چینی گروه علی‌بابا، مانند «تی‌مال»، «تائوبائو» و «دویین» (نسخه چینی تیک‌تاک)، اکنون تجارت الکترونیکی را به صورت پخش زنده انجام می‌دهند.

تیک‌تاک، آزمایش خرید زنده خود را سال گذشته میلادی آغاز کرد. اکنون بازرگانان از ایالات متحده، اندونزی، ویتنام و سنگاپور و سایر کشورها می‌توانند محصولات خود را از طریق پخش زنده آنلاین بفروشند. اما بازار تجارت الکترونیک پخش زنده هنوز در ایالات متحده پا نگرفته است.

بر اساس بررسی‌ و پیش‌بینی شرکت تحقیقاتی و مشاوره «کُورسایت ریسرچ»، انتظار می‌رود که بازار تجارت الکترونیک پخش زنده در ایالات متحده، که بزرگترین بازار مصرف‌کننده جهان است، تا سال ۲۰۲۶ میلادی به ۶۸ میلیارد دلار افزایش یابد.

استقبال نه چندان گرم باعث شده بود که فیس‌بوک خرید زنده خود را در سال گذشته تعطیل کند. از طرفی دیگر، تیک‌تاک هم با محدودیت‌های ایالات متحده به دلیل تنش بین پکن و واشنگتن با خطر بیشتری مواجه است.

به رغم این که تیک‌تاک زیر ذره‌بین غرب قرار گرفته است، هنوز بسیاری از میزبان‌های چینی، ایالات متحده را دریایی از فرصت‌ها می‌دانند؛ بازاری رو به رشد که هنوز از میزبان‌های پخش زنده اشباع نشده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-07-20 15:49

افزودن دیدگاه جدید