کدخبر :279502 پرینت
29 فروردین 1402 - 13:46

ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی؛ ترفند جدید کلاهبرداران

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها به بهانه ثبت‌ سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ هشدار‌ داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سرهنگ الوانی اظهار‌ داشت: با توجه به برنامه دولت برای ثبت‌سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده از 27 فروردین ماه 1402 و از طرفی وجود تعداد زیاد دانش‌آموزان، این موضوع مجرمین سایبری را به تکاپو انداخته است تا از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها کلاهبرداری کنند.

این مقام انتظامی خاطر‌نشان کرد: مجرمین سایبری با انتشار گسترده آگهی‌های تبلیغاتی در فضای مجازی به بهانه ثبت‌سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی و قرار‌دادن لینک جعلی در این آگهی‌ها، از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها می‌خواهند برای ثبت‌سفارش وارد لینک جعلی موجود در این آگهی‌ها شده و در ادامه افراد را به بهانه پرداخت هزینه کتب به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکی آنان را خالی می‌نمایند.

این مقام سایبری به هموطنان توصیه کرد: دانش‌آموزان گرامی و والدین آن‌ها چنانچه قصد دارند کتب درسی سال تحصیلی آینده را به صورت اینترنتی ثبت‌سفارش نمایند، حتما اخبار مربوطه را از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری معتبر کشور پیگیری نموده و به آگهی‌های تبلیغاتی که از طرف مجرمین سایبری و با انگیزه خالی‌کردن حساب ‌بانکی افراد انتشار می‌یابد، توجه ننمایند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار ،حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت نمایند وهمچنین شماره تماس 096380 مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور می‌باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.