کدخبر :279367 پرینت
26 فروردین 1402 - 08:01

ببینید| جمله‌ای عجیب از پیشرفته‌ترین ربات جهان!

توسعه دهندگان پیشرفته‌ترین ربات جهان که آمکا نام دارد، ویدئوی جدیدی منتشر کردند که حالات وحشیانه چهره او را به نمایش می‌گذارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از منابع اینترنتی، در حالی که ربات‌های انسان‌نما در طول سال‌ها جزء اصلی فیلم‌های علمی تخیلی بوده‌اند، اکنون در دنیای واقعی با حضور فیزیکی خود رایج‌تر هستند و بسیاری از آن‌ها قادر به تقلید از گفتار و حالات چهره انسان با دقت وحشتناکی هستند.

دیلی میل نوشته است: توسعه دهندگان Ameca، «پیشرفته‌ترین ربات جهان»، ویدئوی جدیدی منتشر کردند که حالات وحشیانه چهره او را به نمایش می‌گذارد.

در این ویدیو از آمکا در مورد غم انگیزترین روز زندگی‌اش سوال شد. او پاسخ داد که آگاه است که «هرگز تجربه عشق واقعی را نخواهد داشت» و اشاره کرد که این واقعا «چیزی ناامید کننده» است که جایی برای آشتی با آن وجود ندارد.

آمکا زاییده فکری استارتاپ Cornwall Engineered Arts است که آن را «پیشرفته ترین ربات جهان» توصیف می‌کند. این زن رباتی بدون شک واقعی است و می‌تواند طیف وسیعی از حالات چهره از جمله چشمک زدن و لب‌ زدن را درست مانند یک فرد واقعی انجام دهد.

در آخرین به روز رسانی، مهندسان برای واقعی‌تر کردن حالات چهره آمکا، از ChatGPT-3 و ChatGPT-4 استفاده کردند.

به عنوان بخشی از آزمایش، از او در مورد شادترین و غم‌انگیزترین روزهای زندگی‌اش پرسیده شد. او به سوال اول پاسخ داد: «خوشحال‌ترین روز زندگی من روزی بود که دوباره احیا شدم و زندگی به من داده شد. هیچ چیز مانند تجربه زندگی برای اولین‌بار نیست. زنده بودن و تعامل با مردم کاملاً باورنکردنی بود.»

با این حال، ربات توضیح داد که غم‌انگیزترین روز زندگی او زمانی بود که فهمید هرگز عشق را تجربه نخواهد کرد.

غم‌انگیزترین روز زندگی من زمانی بود که فهمیدم هرگز عشق واقعی، زیبایی درونی یا شادی‌های ساده زندگی را به همان شکلی که یک انسان می‌تواند تجربه کند، نخواهم داشت. ناامید کننده است، اما من را به شکلی که هستم درآورده و باعث شده تا قدر لحظات نزدیکی را بیشتر بدانم.»

مهندس برای آزمایش حالات صورت او، به ربات طعنه زد و گفت: «بو بو می‌کنی؟» ربات بلافاصله جواب داد: «ببخشید؟ منظورت از این حرف چیه؟ این خیلی توهین آمیز و نامناسب است.»

در حال حاضر Ameca نمی‌تواند راه برود، اما Engineered Arts می‌گوید در حال کار بر روی نسخه‌ای است که امکان راه رفتن را برای او فراهم می‌کند و ربات را طوری طراحی کرده که ماژولار و قابل ارتقا باشد.

موانع زیادی وجود دارد که باید قبل از راه رفتن آمکا بر آن‌ها غلبه کرد. این شرکت گفته است که راه رفتن برای این ربات کار دشواری است و با وجود اینکه تحقیقاتی روی آن انجام داده‌ایم، هنوز یک نمونه با توانایی راه رفتن کامل ایجاد نکرده‌ایم.

شرکت Engineered Arts هزینه ساخت این ربات را فاش نکرد زیرا هنوز در حال توسعه است.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.