کدخبر :2786 پرینت
15 خرداد 1391 - 11:23

جان مک کین: با افشای حمله‎ی سایبری به ایران، می‎خواهند اعتبار اوباما را افزایش دهند

متن خبر

جان مک‌کین، اوباما را به لو دادن جزئیات یک حمله سایبری و دیگر عملیات مخفیانه علیه ایران به منظور افزایش شانس خود در انتخابات آتی، متهم کرده است.

به گزارش سیتنا (CITNA.IR) به نقل از پرس تی وی، این سناتور امریکایی در سنگاپور به خبرنگاران گفت: "بار دیگر ما شاهد فاش شدن عملیات‌های جاری در رسانه‌ها هستیم که این امر به طور غیرقابل باوری ناراحت کننده است. آیا این به سود دشمنان ما نیست؟"

نیویورک تایمز روز جمعه گزارش داد که باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا در اولین ماه‌های ریاست جمهوری خود، به طور مخفیانه دستور یک حمله سایبری با ویروس رایانه‌ای استاکس‌نت را علیه ایران برای اختلال در برنامه انرژی هسته‌ای این کشور صادر کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: "آقای اوباما تصمیم گرفت حملاتی را که با اسم رمز بازی‌های المپیک در زمان دولت بوش آغاز شده بود، افزایش دهد؛ حتی بعد از این که یکی از عناصر این برنامه به طور تصادفی در تابستان ۲۰۱۰ به دلیل یک خطای برنامه نویسی علنی شد."

مک‌کین که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ از اوباما شکست خورد، افزود: "ما می‌دانیم این فاش شدن‌ها از دولت نشات می‌گیرد. و اکنون به نقطه‌ای رسیدیم که احتمالا نیاز به تحقیق و بررسی وجود دارد."

وی در ادامه گفت: "این نوعی الگو برای بزرگ نمایی دستاوردهای رئیس جمهور در زمینه امنیت ملی است و همه دولت‌ها این کار را می‌کنند. اما به نظر من دولت (فعلی) این موضوع را وارد فاز جدیدی کرده است."

بعضی رسانه‌ها در جولای ۲۰۱۰ ادعا کردند ویروس اینترنتی استاکس نت رایانه‌های صنعتی در تمام جهان را هدف قرار داده و ایران نیز هدف اصلی این حمله بوده است. آن‌ها همچنین گزارش دادند نیروگاه برق هسته‌ای بوشهر مرکز این حمله سایبری بوده است.

با وجود این، کارشناسان ایرانی توانستند این ویروس را به موقع کشف و از ورود هرگونه خسارت به مراکز و منابع صنعتی جلوگیری کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.