کدخبر :278099 پرینت
14 اسفند 1401 - 15:53

خرید تلفن همراه با رسید جعلی!

رئیس پلیس فتا گیلان از شناسایی و دستگیری فردی که با استفاده از رسید جعلی، از فروشنده اینترنتی تلفن همراه کلاهبرداری ‌می‌کرد، خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان، مبنی بر اینکه پس از درج آگهی فروش تلفن همراه خود در سایت دیوار ، شخصی ناشناس جهت خرید با وی تماس گرفته و با ارائه رسید جعلی از وی کلاهبرداری نموده است موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، موفق شدند متهم 28 ساله پرونده را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر نمایند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم جوان در ابتدا موضوع را انکار نمودنده ولی در بازجویی‌های انجام شده، در مواجهه با قرائن و مدارک لب به اعتراف گشوده و به جرم خود اقرار و هدف خود را کسب منافع مالی عنوان کرد.

وی ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص گردید پس از اینکه فروشنده تلفن همراه، آگهی خود را در سایت خرید و فروش آنلاین قرار داد، متهم با فروشنده ارتباط برقرار نموده و با کمک نرم افزارهای گرافیکی و ارائه رسید جعلی، کالا را از فروشنده دریافت می کرد.

سرهنگ نقی‌مهر یاد آور شد: برای جلوگیری از به دام افتادن در این شیوه کلاهبرداری، پیامک بانکی خود را فعال نموده تا از تراکنش واریز و برداشت بانکی مطلع  شوند و قبل از تحویل کالا از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

وی در پایان از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌ رسانی کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.