کدخبر :277476 پرینت
26 بهمن 1401 - 13:14

زارع‌پور: تماس تصویری بدون نصب نرم‌افزار امکان‌پذیر می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به زودی تماس تصویری از طریق تلفن همراه بدون نصب نرم‌افزار فعال خواهد شد و هزینه زیادی نیز نخواهد داشت.

متن خبر

به گزارش سیتنا، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات دولت امروز (26 بهمن ماه) گفت: به زودی تماس تصویری از طریق تلفن همراه بدون نصب نرم‌افزار فعال خواهد شد و هزینه زیادی نیز نخواهد داشت.

وی همچنین بیان کرد: ما از فعالیت‌ منظومه‌‌های ماهواره‌ای استقبال می‌کنیم مشروط به اینکه به قواعد بین‌المللی پایبند باشند.

زارع پور افزود: بر اساس قواعد اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) هر اپراتور ماهواره‌ای بخواهد در کشوری فعالیت کند باید قواعد سرزمینی یا لندینگ رایت آن کشور را رعایت کند. ما این قواعد سرزمینی را که مصوب قانونی کمیسیون تنظیم مقررات است به آنها رسما ابلاغ کرده‌ایم و منتظر پاسخ هستیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه قوانین «لندینگ رایت» ایران را رسما به استارلینک ابلاغ کردیم و منتظر پاسخ هستیم گفت: استارلینک مانند سایر اپراتورها اگر قوانین سرزمینی را رعایت کند از فعالیت آنها استقبال میکنیم.

وی در خصوص اهمیت سایت های فیلترشده از سوی کشورهای خارجی، گفت: اغلب این سایت ها علمی، تخصصی و برای برنامه نویس هاست و ما عملا در دسترسی به آنها تحریم شده ایم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.