کدخبر :277342 پرینت
23 بهمن 1401 - 09:04

کلاهبرداری 180 میلیون ریالی با شگرد برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد از شناسایی و دستگیری فردی که با استفاده از تماس تلفنی با ترفند خوش حسابی و برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سرهنگ سید مهدی عمران فر اظهار کرد: در پى دریافت مرجوعه قضایى از سوى یکی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با وی تماس گرفته و مدعی شد با توجه به اینکه شما خرید اینترنتی زیادی انجام داده اید و از شانس بالایی جهت برنده شدن در قرعه کشی برخوردار هستید می‌توانید مبلغی را جهت شرکت در قرعه کشی واریز نمایید که در ادامه با توجه به اعتماد شاکی به شخص ناشناس مبلغ 180 میلیون ریال بصورت غیر مجاز از حساب وی برداشت گردید.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به شکایت صورت گرفته موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و پس از انجام اقدامات پلیسی و کارشناسی، متهم به هویت معلوم در یکی از استان‌های شمالی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

این مقام مسئول افزود: متهمان در این نوع کلاهبرداری با ترفند های مختلف در ذهن افراد قربانی خود نفوذ کرده و با مهندسی اجتماعی و به بهانه پرداخت مبلغ جایزه یا بالا رفتن شانس قرعه کشی و ... به اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم پویا قربانیان دسترسی پیدا کرده و اقدام به سرقت وجوه کارت بانکی افراد می کنند و بلافاصله مبالغ سرقت شده از حساب ها را برداشت می‌نمایند.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد به شهروندان هشدارداد: از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر انجام هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغییر زبان دستگاه خودپرداز به انگلیسی و انجام تراکنش و ... به بهانه برنده شدن در مسابقه ها و یا قرعه کشی های رادیویی و تلویزیونی، خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.