کدخبر :276987 پرینت
12 بهمن 1401 - 09:46

پلیس فتا: شیادان اینترنتی به بهانه کمک مردمی به اهداف خود می‌رسند

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: برخی افراد سودجو با انتشار تصاویر دلخراش از وقوع زلزله، با برانگیختن احساسات مردمی با اعلام شماره حساب‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها و سایت‌های اجتماعی اهداف کلاهبردارانه خود را دنبال می‌کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سرهنگ علی اکبر قرائی پور گفت: برخی افراد سودجو و فرصت طلب با انتشار تصاویر دلخراش از وقوع زلزله و حتی تصاویری که مربوط به زلزله اخیر نمی باشد با برانگیختن احساسات مردمی بااعلام شماره حساب هایی در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و سایت های اجتماعی اهداف کلاهبردارانه خود را دنبال می کنند.

سرهنگ قرائی پور اعلام کرد: شهروندان عزیز در سراسر کشور جهت ارسال کمک های مردمی و بویژه وجوه نقدی خود ازطریق سازمان هلال احمر، نهادها و سازمانهای متولی شناخته شده اقدام نمایند تا کمک آنها بدست هموطنان عزیز زلزله زده برسد و دست سودجویان فرصت طلب از رسیدن به اهداف سوء کوتاه گردد.

وی افزود: شماره حساب هایی که در کنار تصاویر غیر واقعی که صرفاً جنبه برانگیختن ترحم و حس نوع دوستی کاربران فضای مجازی منتشر می گردد غالبا هم به نام خود کلاهبردار نبوده و بعضاً از طریق کارت های اجاره ای برای فرار از قانون توسط افراد سودجو صورت می گیرد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی با بیان اینکه کاربران فضای مجازی برای دستیابی به اخبار حقیقی و تشخیص اصالت خبر؛ به منبع و منشاء خبر دقت نمایند در صورتی که از سوی رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر و جراید کثیر انتشار و شبکه های مجازی وابسته به آنها باشد خبر موثق و قابل اعتماد می باشد.

سرهنگ قرائی پور گفت: علاوه بر موارد ذکر شده ممکن است پیامهای خبری مرتبط با لینکهای آلوده باشد به نحوی که کاربران با رویت پیام حاوی لینک به دلیل عمق خبر متوجه رفتار آنی خود نبوده و نسبت به بازکردن لینک خبر اقدام و بدافزار موصوف سیستم یا گوشی فرد قربانی را دچار اختلال یا منجر به دسترسی غیر مجازبه برنامه های کاربرگرد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: هر گونه کمک های نقدی و غیر نقدی مردم شریف کشور ایران به منظور کمک به زلزله زدگان آذربایجان غربی، شهرستان خوی در هر حوزه ای باید از طریق سازمان مربوطه، شماره حساب رسمی آن و از طریق سایت های واقعی و معتبر اعلام شود ضمن اینکه شهروندان موارد مشکوک را به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir یا شماره تماس 096380 اعلام نمایند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.