کدخبر :275521 پرینت
03 دی 1401 - 09:08

برگزاری 19 کارگاه تخصصی در حوزه فناوری‌های نوین و اولویت‌های وزارت ارتباطات

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری 19 کارگاه تخصصی در حوزه فناوری‌های نوین و اولویت‌های برنامه وزارت ارتباطات همزمان با هفته گرامیداشت پژوهش خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سیدمحمد رضوی‌زاده در خصوص برنامه‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت هفته پژوهش، گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌هایی که از بیش از دو ماه پیش در این پژوهشگاه انجام شد، برنامه های متنوعی به مناسبت هفته پژوهش تدوین شد.

وی افزود: یکی از این برنامه‌ها، تقدیر از پژوهشگران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که در نوع خود اقدام بی‌نظیری بود چراکه معمولا در مناسبت های مختلف در پژوهشگاه‌ها از پژوهشگران خود آن پژوهشگاه تقدیر می‌شود اما در برنامه امسال از پژوهشگران برتر کلیه دستگاه ها و زیرمجموعه های وزارت ارتباطات تقدیر کردیم تا بدین ترتیب فرهنگ پژوهش را در سایر بخش های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گسترش دهیم.

رضوی زاده با بیان اینکه شاخص تقدیر از پژوهشگران در این دوره، پروژه‌ها، مطالعات پژوهشی و دستاوردهای علمی افراد بود، تصریح کرد: افرادی که از آنها تقدیر شد، توانسته بودند در بخش خود کارهای پژوهشی مثمر ثمری انجام دهند.

برگزاری 19 کارگاه تخصصی

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص برگزاری کارگاه‌هایی که در هفته پژوهش در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، توضیح داد: به مناسبت هفته پژوهش 19 کارگاه در موضوعات مختلف برگزار شد که از جمله موضوعات آن زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی، مطالعات راهبردی و سیاست‌گذاری، ارتباطات بین الملل، فناوری‌های نوین چون هوش مصنوعی، بلاکچین و داده های عظیم بود.

رضوی‌زاده اظهار کرد: این کارگاه‌ها عمدتا در راستای اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مانند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، بسترهای اطلاعاتی، امنیت اطلاعات و سامانه های ارتباطی، فناوری ها و شبکه‌های نوین ارتباطی، اقتصاد دیجیتال، تحول دیجیتال، دولت الکترونیک و هوشمند، فیبر نوری منازل، هوش مصنوعی، ارتباطات بین‌الملل و... برگزار شد.

وی افزود: ارائه‌دهندگان این کارگاه‌ها از همکاران و پژوهشگران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین متخصصین دیگر بخش‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سایر دستگاه‌ها و دانشگاه‌های کشور بودند.

بنا به این گزارش، آیین نخستین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دوشنبه 28 آذرماه در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در این مراسم که با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعدادی از معاونان وزارتخانه و روسای سازمان و شرکت های تابعه این وزارتخانه و جمعی از پژوهشگران و اساتید دانشگاهی برگزار شد، از پژوهشگران برتر وزارت ارتباطات تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.