کدخبر :271855 پرینت
08 شهریور 1401 - 10:00

ستاری: ظرفیت‌های نوآورانه سیستان و بلوچستان با رونق صنایع خلاق شکوفا می‌شود

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری گفت: ظرفیت‌های نوآورانه سیستان و بلوچستان، زمینه‌ساز رونق مزیت‌های نهفته صنایع خلاق و فرهنگی استان شده است و این استان هم اکنون به لحاظ تعداد شرکت‌های خلاق جزو پنج استان برتر کشور قرار دارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سورنا ستاری در ادامه سفر به استان سیستان و بلوچستان، شش خانه خلاق و نوآوری را در این استان افتتاح کرد.

وی در این مراسم با بیان این‌ که توسعه ظرفیت‌های صنایع خلاق و بویژه حوزه علوم انسانی و فناوری های نرم می‌تواند به خلق ارزش افزوده و اشتغال پایدار منجر شود ادامه داد: نمونه‌های موفق و توانمندی از شرکت‌های خلاق در حوزه‌های گوناگون فناوری‌های نرم و صنایع خلاق، از میراث فرهنگی، کسب وکارهای دیجیتال صنایع دستی، گردشگری گرفته تا نوآوری‌های اجتماعی امروز در استان سیستان و بلوچستان به کمک خانه‌های خلاق و نوآوری توسعه یافته‌اند و ضمن شکوفا کردن ظرفیت‌ها ومزیت های استانی، راه را برای ایجاد اشتغال، خلق ارزش افزوده و مهم‌تر از همه حفظ و ماندگاری سرمایه‌های انسانی نوآور و خلاق فراهم می‌کنند.

ستاری با اشاره به این‌که رویکرد جدید معاونت علمی و فناوری در حمایت از صنایع خلاق می‌تواند مبدأ تحولات جدی در این حوزه باشد ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های خوبی که در قانون جهش تولید دانش بنیان پیش بینی شده، توسعه زیست بوم صنایع خلاق و فرهنگی، فناوری‌های نرم مبتنی بر علوم انسانی، فرهنگ و هنر ، تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری است. خانه‌های خلاق و نوآوری بخشی از اولویت‌هایی است که در قانون جهش تولید به طور جدی دنبال می‌کنیم.

توسعه صنایع خلاق در استان سیستان و بلوچستان

در افتتاح این خانه‌های خلاق و نوآوری که با همراهی علی خیر الدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان و پرویزکرمی رییس مرکز ودبیرفناوری های نرم و شهردار زاهدان و جمعی از مسئولان استانی صورت گرفت، خانه‌های خلاق و نوآوری شش خانه خلاق و نوآوری شهری، خانه خلاق و نوآوری فرش، خانه خلاق و نوآوری هاتف، خانه خلاق و نوآوری اموزش ، خانه خلاق و نوآوری اجتماعی، خانه خلاق و نوآوری پویانمایی و بازی‌سازی به بهره‌برداری رسید.

خانه خلاق و نوآوری دانشگاه با هدف جذب، پذیرش و اجرای طرح های نو و خلاقانه در حوزه های مرتبط با صنایع خلاق از بین دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در فضای اختصاص یافته از محیط این دانشگاه با همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان، پارک علم و فناوری و ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۱ راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

با راه اندازی و بهره برداری از این خانه‌های خلاق و نوآوری، استان سیستان وبلوچستان از هفت خانه خلاق و نوآوری بهره‌مند خواهد شد و سیستان وبلوچستان رتبه دوم کشوری قرار می‌گیرد.

این ظرفیت ایجاد شده، زمینه‌ساز رونق مزیت ‌های نهفته صنایع خلاق و فرهنگی استان شده است و سیستان و بلوچستان هم اکنون به لحاظ تعداد شرکت های خلاق نیز جزو پنج استان برتر کشور قرار دارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.