نحوه انتقال دانش و تجربیات فنی و مدیریتی در شرکت فولاد مبارکه
شرکت فنی مهندسی فولاد مبارکه با انتقال دانش و تجربیات فنی و مدیریتی خود به رفع موانع و محدودیتها به منظور توسعه صنعت فولاد کمک میکند و امکان ارائه خدمات گسترده در زمینه های تخصصی این صنعت را دارد.
به گزارش سیتنا، شرکت فنی مهندسی فولاد مبارکه با بنیادی مهندسی و دانش محور با پشتوانه تجارب و دانش و با بهره گیری از تخصص کارشناسان خود، امکان ارائه خدمات گسترده ای در زمینه های تخصصی صنعت فولاد را دارد و خدمات خود را در اقصی نقاط کشور عزیزمان ایران ارائه می دهد.
در ادامه این گزارش به توضیح پیرامون روشهای انتقال دانش و تجربیات فنی و مدیریتی این شرکت می پردازیم.
تهیه آموزش و استقرار سیستمهای عملیاتی تعمیراتی
سیستمهای عملیاتی شرکت فنی مهندسی فولاد مبارکه به منظور حداکثر استفاده از کلیه عوامل تولید از قبیل تجهیزات، نیروی انسانی، مواد و انرژی به وجود آمدهاند و مشخص مینماید برای انجام هر کار چه روشهای کاری و نیروی انسانی به کار رود و نحوه کنترل کیفیت، کمیت و هزینه چگونه باشد.
این سیستمها به سه بخش بهرهبرداری، تعمیراتی و پشتیبانی تقسیم شده و شامل موارد ذیل است:
- دستورالعملهای عملیاتی تولید
- دستورالعملهای کنترل کیفیت
- دستورالعملهای آزمایشگاهها
- دستورالعملهای متالورژی و کنترل کیفی
- دستورالعملهای واحد انرژی و سیالات (اکسیژن، برق، آب شیرینکن، تصفیه آب و پساب)
- دستورالعملهای واحد حمل و نقل
- دستورالعملهای ایمنی و بهداشت (HSE)
- نظام آراستگی محیط کار (5S)
- سیستم نگهداری و تعمیرات بهره ور جامع (TPM)
- استانداردها و گردشکارهای تعمیراتی (نواحی، اتوماسیون، ابزار دقیق، تعمیرگاه مرکزی، انرژی و سیالات، حمل و نقل)
- روشهای کنترل فنی
- روشهای کنترل و هزینه یابی استاندارد
- نظام پاداش تولید
- تدوین نظام کنترل مدارک
- تدوین گردشکارهای واحدهای ستادی
- تهیه و تدوین ساختار سازمانی و شرح وظایف در مراحل مختلف ساخت، نصب، راه اندازی و بهره برداری
- تهیه لیست قطعات یدکی مورد نیاز در زمان راه اندازی، بهره برداری و سرمایه ای و کدینگ قطعات
ارائه مشاوره و کمک های فنی در راه اندازی و بهره برداری
- استفاده از کارکنان خبره شرکتهای فولادی معتبر صاحب تکنولوژی خارجی
- استفاده از کارکنان خبره شرکتهای فولادی داخلی
- استفاده از کارکنان با سابقه خبره شرکتهای مرتبط
آموزش های دوران بهره برداری شامل آموزش های تخصصی و حین کار
- آموزش حین کار و عملی: که طی آن نفرات شرکت متقاضی در فولادمبارکه حضور یافته و در واحد مربوط به شغل خود در کنار پرسنل فولاد مبارکه آموزشهای لازم در زمینه فعالیتهای خود را فرامیگیرند.
- آموزشهای عمومی، تخصصی، تئوریک و عملی داخلی: این آموزشها بصورت عمومی، تخصصی، تئوریک و عملی توسط کارشناسان و متخصصان در محل شرکت متقاضی برگزار میشود.
- آموزشهای تئوریک خارجی: این آموزشها توسط اساتید بصورت تئوریک، خارج از شرکت برگزار میشود.
خدمات فنی و آزمایشگاهی و کارگاهی
الف- سنگ زنی غلتک ها به شرح موارد ذیل می باشد:
- براده برداری از سطح غلتک های کاری و پشتیبان
- عملیات گریت بلاست روی غلتک ها
- ایجاد زبری بر روی غلتک به روشEDT
- عملیات کروم کاری غلتک
- مونتاژ و دمونتاژ چوکهای غلتک
- تعمیر چوکهای غلتک
- خدمات ریویژن چوکهای غلتک
ب- خدمات آزمایشگاهی به شرح موارد ذیل می باشد:
- کالیبراسیون
- انجام تست فشار، دانه بندی، تعیین درصد کربن، میزان Feo و... بر روی گندله اکسیدی
- انجام تستهای تعیین مقدار متالیزاسیون، کربن و... بر روی آهن اسفنجی
- انجام انواع تستهای آزمایشگاهی فولادسازی
ج- خدمات کارگاهی و تعمیرات به شرح موارد ذیل می باشد:
- انجام تعمیرات تجهیزات
- ساخت و تعمیر تجهیزات مکانیکی و برقی
د- خدمات بهداشت حرفه ای ایمنی و زیست محیطی:
- انجام خدمات مشاوره ای در رابطه با استقرار و آموزش سیستمهای استاندارد مدیریتی ایمنی و محیط زیست
- لازم به ذکر است چنانچه موضوعی خارج آنچه بیان شد ، نیز مورد درخواست متقاضیان گرامی باشد ، با توجه به توانمندیهای موجود از قبیل ارتباطات قوی با مراکز علمی و تحقیقاتی کشور و خارج از کشور ، قابل بررسی و انجام خواهد بود.
تهیه آموزش و استقرار سیستمهای مدیریتی مشارکتی و تحولی
سیستمهای مدیریتی به منظور مدیریت سازمان و پشتیبانی فعالیتهای عملیاتی استقرار مییابند و شامل موارد زیر است:
- مشاوره استقرار سازمان استراتژیک، سیاستها، ساختار سازمانی، شرح وظایف و ...
- سیستم ثبت سفارش (ورود و پیرایش سفارش)
- سیستم برنامهریزی تولید (برنامهریزی بلندمدت و میان مدت، هفتگی، روزانه و ...)
- سیستم کنترل تولید (کنترل عملیات تولید و ...)
- سیستم مالی و حسابداری (حسابداری، کنترل مدیریت، برنامهریزی مالی و ...)
- سیستم فروش (بازاریابی، مدیریت مشتریان، فروش و ...)
- سیستم خرید و مدیریت مواد (برنامهریزی خرید، مواد وماشینآلات، خرید، انبارداری و ...)
- سیستم پرسنلی (آموزش، حقوق و دستمزد، مدیریت کارکنان، خدمات عمومی،HSE و... )
- سیستم کنترلهای فنی و متالورژیکی (کنترل استانداردهای فنی، مدیریت ادعاهای مشتریان و ...)
- سیستم برنامه ریزی و کنترل تعمیرات و مدیریت تجهیزات (برنامهریزی تعمیرات، مدیریت ماشینآلات و ..)
- سیستم حسابرسی داخلی
- سیستمهای مدیریتی و تحول (استانداردها، نظامهای تحول و مشارکتی و ...)
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید