کدخبر :2682 پرینت
05 خرداد 1391 - 14:18

دنیای جستجوی اینترنتی در آستانه‎‎ی انقلابی بزرگ!

متن خبر

رشد انفجاری فیس‌بوک در دنیای شبکه‌های اجتماعی، گوگل را به شدت نگران کرده است؛ چرا که رقابت با فیس‌بوکی که حالا بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال دارد٬ بسیار سخت‌ به نظر می‎رسد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، هراس از ورود غولی نظیر فیس‌بوک به بازار رقابتی جستجوهای آنلاین؛ حوزه‌ای که گوگل تاکنون در آن پیش‌تاز بوده٬ هراسی قابل درک است. با توجه به این‌که فیس‌بوک اطلاعات منحصربه‌فرد بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال خود در اختیار دارد و با طراحی «گراف‌های باز» کاربران را در مسیری قرار داده که عموما اطلاعات بیشتری درباره خود به اشتراک می‌گذارند٬ ممکن است بتواند پیش‌تازی گوگل را به چالش بکشد.

 

این یعنی معادلات رقابتی این دو کمپانی به زودی تا حد زیادی دگرگون خواهد شد. درآمد اصلی گوگل و فیس‌بوک از راه تبلیغات آنلاین به دست می‌آید. تسخیر کسر بزرگ‌تری از ترافیک وب و در اختیار داشتن اطلاعات درباره علایق و سلایق و داده‌های دموگرافیک کاربران، می‌تواند نقشی اساسی در افزایش این درآمدها داشته باشد.

تلاش گوگل برای درک عمیق‌تر و دقیق‌تر کاربران و کسب داده‌های شخصی‌تر از آن‌ها٬ راه‌اندازی گوگل پلاس را در پی داشت٬ اما رقابت با فیس‌بوکی که حالا بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال دارد٬ سخت‌تر از این‌ها است٬ گرچه گوگل پلاس هم نزدیک به۲۰۰ میلیون کاربر دارد.

 

برخی از تحلیل‌گران از «مرگ زودرس و اجتناب‌ناپذیر گوگل پلاس» خبر می‌دهند. این یعنی پیش‌تازی فیس‌بوک در عرصه‌ای که ابعادش هنوز چندان روشن نیست؛ عرصه جستجوهای شخصی‌ سازی‌ شده اجتماعی در جهان آنلاین.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.