کدخبر :267065 پرینت
23 اسفند 1400 - 16:05

لزوم توقف ارائه خدمات به سایت‎‌های بدون مجوز بازاریابی شبکه‌ای

معاون تجارت و خدمات وزرات صمت گفت: از بانک مرکزی درخواست داریم که ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت، پیش از ارائه ابزار پذیرش به سایت‌ها، مجوز بازاریابی شبکه‌ای آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند و درصورتی‌ که دارای مجوز بازاریابی شبکه‌ای نبودند یا در ادامه فعالیت، ماهیت تجاری آن‌ها تغییر یافته از ادامه ارائه خدمات به آن‌ها اجتناب کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، علیرضا شاه‌میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت در مکاتبه‌ای با معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، درخواست کرد تا شرکت‌های پرداخت‌یاری از ارائه خدمات به وب‌سایت‌هایی که به‌صورت غیرقانونی در زمینه بازاریابی شبکه‌ای فعالیت می‌کنند، خودداری کنند.

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نامه عنوان کرد: برخی از وب‌سایت‌ها طرح‌های درآمدی خود را که دارای ساختار هرمی با شبکه بی‌انتهاست به‌صورت پنهانی در جلسات خصوصی و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تبلیغ کرده و از این طریق اقدام به عضوگیری می‌کنند.

به گفته وی، کسب‌وکارهای یاد شده برای توجیه اقدامات و اعتبار بخشیدن به خود، باعنوان باشگاه مشتریان به مردم معرفی می‌شوند و از راه درآمدی که از طریق عضوگیری به دست می‌آورند، توسط ابزار و نرم‌افزارهایی که شرکت‌های پرداخت یاری در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، سود آنی پرداخت می‌کنند.

معاون وزیر صمت در این نامه تصریح کرده است که اقدامات این سایت‌ها به ارجاع اعضای خود برای خرید صوری کالا خلاصه نمی‌شود و گاهی توکن و رمز ارز مجهول نیز به عنوان ابزار پرداخت و سرمایه‌گذاری به مردم توصیه و ترویج می‌شود.

معاون تجارت و خدمات وزرات صمت در ادامه با اشاره به مفاد آیین‌نامه قانون مبارزه با پول‌شویی از بانک مرکزی درخواست داشته که ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت، پیش از ارائه ابزار پذیرش به این سایت‌ها، مجوز بازاریابی شبکه‌ای آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند و درصورتی‌که این سایت‌ها دارای مجوز بازاریابی شبکه‌ای نبودند یا در ادامه فعالیت، ماهیت تجاری آن‌ها تغییر یافته از ادامه ارائه خدمات به آن‌ها اجتناب کنند.

گفتنی است وزارت‌ صمت به تازگی با همکاری اتاق اصناف ایران و پلیس نظارت بر اماکن عمومی، نسبت به تشدید نظارت بر روی سایت‌های بدون پروانه کسب بازاریابی شبکه‌ای، اقدامات لازم را انجام داده و تاکنون سایت‌های بسیاری که بدون مجوز و در قالب طرح‌های درآمدی غیرقانونی فعالیت داشته‌اند را از دسترس خارج کرده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.