کدخبر :265642 پرینت
06 بهمن 1400 - 13:00

مستندسازی فعالیت‌ها و دستاوردهای حوزه نوآوری و تجاری‌سازی فناوری

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه حافظه سازمانی، مستندسازی فعالیت‌ها و دستاوردهای حوزه نوآوری و تجاری‌سازی فناوری منجر به ارتقاء سطح فعالیت‌ها و ایجاد بسترسازی لازم برای ارتقاء سطح کمی و کیفی اقدامات خواهد شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، حمایت از تجاری‌سازی فناوری برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با هدف رفع نیازهای راهبردی کشور، از جمله اهدافی است که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می شود.

این کار با اعطای تسهیلات به طرح‌های تجاری‌سازی شرکت‌ها و برنامه‌ریزی، شناسایی، تصویب، اجرا و پایش طرح‌های محصول محور، بر مبنای فناوری‌های راهبردی و اولویت‌دار کشور با همکاری بخش خصوصی و نهادهای مرتبط با حوزه‌های فناورانه اجرایی شده است که این تجربیات در قالب پنج گزارش مجلد؛ تهیه و منتشر خواهد شد.

با همین هدف، فرآیند مستندسازی، ارائه گزارش فعالیت‌ها و دستاوردهای حوزه تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسط سیدمحمدحسین بهشتی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری، ارائه شد.

بهشتی با اشاره به حوزه‌هایی که این مستندسازی‌ها در آنها اجرایی می‌شود، گفت: این کار در پنج حوزه حمایت از «توسعه زیست‌بوم نوآوری»، «توسعه نظام استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه»، «تجاری‌سازی فناوری و توسعه کارآفرینی فناورانه»، «محصولات دانش‌بنیان با اصلاح تعرفه گمرکی محصولات مشابه وارداتی» و «شیوه‌نامه اجرایی صدور گواهی‌نامه انطباق، محصول و نشان دانش‌نماد ویژه محصولات دانش‌بنیان و فناورانه» انجام خواهد شد.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری در ادامه به تشریح ساز و کارهای حاکم، تبیین روند فرآیند طراحی، تدوین، پایش و ارزیابی مستندسازی و ارائه دستاوردهای موجود برای ایجاد، تقویت و بهبود حافظه سازمانی پرداخت.

وی همچنین گفت: کل فرآیندهای مذکور، توسط همکاران معاونت نوآوری و تجاری‌سازی و با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه آنها و بدون برون‌سپاری هیچ یک از فعالیت‌های این چرخه (از طراحی تا اجرا و پایش) انجام شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.