توزیع هوشمند کالاهای اساسی در بستر فضای مجازی
معاون سازمان تعاون روستایی گفت: در صورتی که کالای جدیدی توسط وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع آنلاین اعلام شود آمادگی لازم برای توزیع به صورت هوشمند در سراسر کشور وجود دارد.
به گزارش سیتنا، علیرضا جاویدعربشاهی، رئیس مرکز ارتباطات، امور مجلس و استانهای سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در گفتوگو با تسنیم اظهار داشت: برای مهار گرانی و تنظیم و کنترل بازار، این سازمان اقدام به توزیع هوشمند کالاهای اساسی در بستر فضای مجازی میکند.
وی افزود: نشست اولیه با پلتفرم های فروش آنلاین با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری صورت گرفت و تعدادی از فعالان این بخش در جلسه ای برای آگاهی از شرایط توزیع گرد هم آمدند.
عربشاهی ادامه داد: کالاهای اساسی مرغ، تخم مرغ، شکر،لبنیات، برنج، روغن و شکر با قیمت مصوب توزیع می شود و پلتفرم هایی که اقدام به توزیع میکنند باید شرایط توزیع با قیمت مصوب و بدون دریافت هزینه ارسال محصولات را درب منزل مردم داشته باشند.
معاون سازمان تعاون روستایی با اشاره به اینکه در حال حاضر علاوه بر بازرگام ، چندین پلتفرم نیز برای توزیع کالاهای اساسی اعلام آمادگی کرده اند، تصریح کرد: در حال بررسی متقاضیان توزیع هوشمند کالاهای اساسی براساس فراخوان هستیم.
عربشاهی گفت: مداخله ما در بازار کالاهای اساسی حداقلی است و حداکثر بین پنج تا 10 درصد نیاز بازار را توزیع میکنیم و قرار نیست که به عنوان رقیب بازار های سنتی باشیم، بلکه فلسفه کار ما تنظیم و کنترل بازار است تا دیگر شاهد صف های طولانی عرضه کالا مشابه آنچه در سال های گذشته رخ می داد، نباشیم.
وی با بیان اینکه در تامین مرغ و تخم مرغ مشکلی نداریم تصریح کرد: با اقدامات انجام شده دست واسطه های غیر ضرور از بازار کوتاه شده است و محصولات مستقیم به دست مصرف کننده نهایی می رسد.
عربشاهی اظهار داشت: در صورتی که کالای جدیدی توسط وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع آنلاین اعلام شود آمادگی لازم برای توزیع به صورت هوشمند در سراسر کشور وجود دارد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید