کدخبر :264285 پرینت
22 آذر 1400 - 11:47

انجمن تجارت الکترونیک تهران: اینماد اجباری می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد انحصار و تمرکزگرایی باشد

انجمن تجارت الکترونیک تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد که اجباری شدن اینماد و تبدیل آن به نهادی قانونگذار، مجری و ناظر بر تمامی کسب‌وکارهای فضای مجازی، نه تنها تسهیل‌گر کسب‌وکارها نیست، بلکه می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد انحصار و تمرکزگرایی باشد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، انجمن تجارت الکترونیک تهران با تاکید بر لزوم بررسی هم جانله پیش از تغییر ماهیت اینماد، از یک نماد اختیاری به پنجره واحد مجوزهای کلیه‌ی کسب و کارهای فضای مجازی، با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد:

انجمن تجارت الکترونیک تهران متشکل از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی بر این باور است که تعامل موثر با متولیان امور حاکمیتی برای رسیدن به راهکارهای کارآمد و ارتقای کیفیت قوانین، می‌تواند منجر به رشد و توسعه فضای کسب و کار و ایجاد امیدواری برای ساختن آینده باشد.

مساله ای که این روزها فضای زیست بوم نوآوری ایران را دچار نگرانی کرده است، موضوع پیشنهاد الزامی شدن اخذ نماد اعتماد الکترونیک (اینماد) توسط کسب و کارهای اینترنتی است که از سوی بانک مرکزی و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مستند به ماده 103 آیین نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی، مطرح شده است.

ما به خوبی متوجه دغدغه این دو نهاد نسبت به کاهش کلاهبرداری ها و ارتکاب هر نوع بزه در فضای مجازی هستیم، اما کارآمدی و تسهیل‌گری رویکرد پیشنهادی و راهکار پیاده سازی آن مورد اعتراض این انجمن می باشد. اجباری شدن اینماد و تبدیل آن به نهادی قانونگذار، مجری و ناظر بر تمامی کسب‌وکارهای فضای مجازی، نه تنها تسهیل‌گر کسب‌وکارها نیست، بلکه می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد انحصار و تمرکزگرایی باشد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران آمادگی خود را در جهت راهکارهای مناسب و جایگزین اعلام می دارد و پیشنهاد می شود اهداف و راهکارها طی جلساتی با حضور کارشناسان صنفی بخش خصوصی بررسی و تصمیمی بالغ تر که پوشش مناسبی از دغدغه های طرفین داشته باشد، اتخاذ گردد.

اینماد

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.