کدخبر :2633 پرینت
01 خرداد 1391 - 09:57

بیشترین کاربرد تلفن همراه در جهان

متن خبر

بولتن نوشت: پیامهای متنی رایج‌ترین شیوه ارتباطی با تلفن همراه در جهان محسوب است و این در حالی است بالا بودن هزینه و زحمت زیاد مانع از استقبال گسترده کاربران از کاربردهای فانتزی‌تر و شیک‌تر تلفن همراه شده است. 
به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، در شرایطی که درآمد حاصل از خدمات صوتی روبه کاهش است، اپراتورهای تلفن همراه به دنبال یافتن کاربردهای جدیدی هستند که همانند پیامهای متنی اس‌ام‌اس درآمدزا باشد.

یک راه‌حل غنی‌سازی محتوای پیامهای متنی با افزودن سلام احوالپرسی صوتی یا پیامهای مخصوص روز تولد، سالگرد ازدواج و دیگر موقعیتهای ویژه است.

بطور مثال کارفرما برای کارمندی که کار خود را به خوبی انجام داده است پیام تبریک می‌فرستد و او را از افزایش حقوق باخبر می‌سازد. متن تبریک را می‌توان با افزودن صدای تشویق و نشان دادن اسکناس‌های رنگی پربارتر کرد.

هدف نهایی فراهم آوردن امکان استفاده آسانتر از تلفن همراه برای انجام کارهایی است که بطور معمول با رایانه شخصی انجام می‌شود مانند گپ زدن آنلاین از طریق پیام فوری و ارسال نامه الکترونیکی.

جو وودز معاونت اجرایی شرکت "فست موبایل" می‌گوید چالش کنونی کاهش درآمد حاصل از ارسال پیامهای صوتی است.

این شرکت امکان ارسال پیامهای متنی، پیامهای فوری یا نامه‌های الکترونیکی را از گوشی تلفن همراه با فقط یک بار ورود به شبکه و از طریق پورتال‌های متعددی نظیر یاهو و ام‌اس‌ان تسهیل کرده است.

وودز در حاشیه کنفرانس ارتباطات راه دور آسیا کنگره جهانی ‪3GSM‬ گفت استفاده از پیامهای صوتی هرچند در بازارهای آسیا روند سریعتری داشته است، اما با توجه به سرمایه‌گذاریهای عظیمی که مورد نیاز است سرعت چندانی در جهان نداشته است.

تیوسین‌سیو رییس تحقیقات تلکام در شرکت فراست‌اند سولیوان می‌گوید در ‪ ۱۳‬بازار آسیا-اقیانوسیه از جمله چین و هند، اطلاعات موبایل ‪ ۲۰‬درصد درآمد سالیانه موبایل را به خود اختصاص داده است که ‪ ۹۰‬درصد آن حاصل پیامهای متنی بوده است.

‪ ۹۰‬درصد درآمد موبایل ناشی از اس‌ام‌اس و پیام صوتی است. به همین دلیل بسیاری از شرکتها به دنبال ایجاد خدمات ارزش افزوده در بخش پیام نوشتاری و صوتی هستند.

این در حالی است که درآمد صدا روبه کاهش است و شرکتها براساس خدمات ارزش افزوده جدید به دنبال عرضه خدمات می‌روند.

کاربردهایی نظیر خدمات چند رسانه‌ای ام‌ام‌اس ‪ mms‬که امکان ارسال عکس و ویدیو کلیپ‌های کوتاه را برای کاربر تلفن همراه فراهم می‌سازد به خاطر هزینه بالای خدمات و گوشی، مشتری چندانی نداشته است.

کوین نیکس از شرکت ‪ roamware‬می‌گوید ارسال ام‌ام‌اس به آسانی انجام نمی‌شود.

بزودی این شرکت ارایه سه خدمت جدید را آغاز خواهد کرد که بر اساس آن کاربر می‌تواند پیامهای نوشتاری خود را همراه ویدیو کلیپ یا پیامهای مخصوص موقعیتهای ویژه ارسال کند.

برخلاف خدمات کنونی این کار را می‌توان با کمترین زحمت و بدون نیاز به خرید گوشی‌های گرانقیمت انجام داد.

خدمات موسوم به ‪ rich talk‬این امکان را فراهم می‌کند که همزمان با مکالمه تلفنی، جلوه‌های صوتی و کلیپ‌های ام‌پی‌تری را فقط با فشردن یک دکمه ارسال کرد.

شرکت ‪ roamware‬که حرفه اصلی آن ساده‌سازی کار با تلفن همراه است، قصد دارد تلاش خود را روی مشارکت با ‪ ۲۵۰‬اپراتور تلفن همراه در بیش از ‪۱۰۰‬ کشور متمرکز کند.

وودز می‌گوید "سادگی"، کلید حل مشکل است. بطور مثال اختصاص زنگ تلفن خاص برای تماس گیرنده خاص، درآمد بالایی را نصیب اپراتورها کرده است.

او با اشاره به حجم پیامهای فوری و نامه‌های الکترونیکی که هر روز با رایانه ارسال می‌شود، بازار پیامهای نوشتاری را قابل توجه می‌داند.

در سال ‪ ۲۰۰۵‬سالیانه ‪ ۲‬میلیارد پیام متنی در سراسر جهان ارسال شد.

این درحالی است که ‪ ۱۳۰‬میلیارد نامه الکترونیکی و ‪ ۷‬میلیارد پیام فوری با رایانه ارسال شده است.

انتهای پیام
 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.