کدخبر :261657 پرینت
04 مهر 1400 - 14:39

شتاب‌دهی و حمایت مالی مرکز نوآوری فینوداد از استارتاپ‌های نقش‌آفرین در حوزه فناوری مالی

مدیرعامل مرکز نوآوری فینوداد، گفت: در سالیان گذشته مشاهده می‌کردیم که بانک‌ها و نهادهای پولی در مقابل استارتاپ‌ها مکانیزم تدافعی داشتند، اما اکنون بانک‌ها دریافتند که بقای خودشان نیز در گروی این است که بتوانند در این اکوسیستم ارتباط خوبی با فناوری‌های نوآورانه و به خصوص استارتاپ‌های فعال در حوزه داشته باشند.

متن خبر

دکتر مهدی فقیهی، مدیرعامل مرکز نوآوری فینوداد در حاشیه‌ی مراسم افتتاحیه‌ی این مرکز طی گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، گفت: با توجه به اینکه مرکز نوآوری فینوداد، مرکزی وابسته به شرکت داده ورزی سداد و از خانواده بانک ملی ایران است، به طبع انتظاری که از مرکز نوآوری فینوداد می‌رود این است که مانند فین‌تک‌ها بر فناوری‌های مالی و حوزه بانکی تمرکز داشته باشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری فینوداد، اظهار کرد: حمایت این مرکز از استارتاپ‌هایی است که در زنجیره ارزش بانک ملی و زنجیره ارزش شرکت داده ورزی سداد نقش آفرینی می‌کند.

وی، ادامه داد: عمده کار مرکز نوآوری فینوداد شتاب دهی مالی و حمایت از استارتاپ‌های حوزه فناوری مالی از لحاظ تامین فضای کار اشتراکی و تامین منتور شیپ و آموزش‌ها و حمایت‌هایی است که می‌تواند از طریق شبکه بانک ملی ایران و شرکت داده ورزی سداد برای استارتاپ‌ها فراهم شود.

[node:title]

فقیهی، تاکید کرد: اینجا فضای کار اشتراکی شتاب دهنده است که استارتاپ‌ها می‌توانند از این فضا استفاده کنند و فرایند منتور شیپ و آموزش به استارتاپ‌‌ها ارائه می‌شود و در همین راستا هدف ما ارائه منتور شیپ اختصاصی است که استارتاپ‌ها متناسب با نیازشان از آن استفاده کنند.

مدیرعامل مرکز نوآوری فینوداد، گفت: موضوع بانکداری و حوزه مالی، امروزه در حال فاصله گرفتن از تمرکز بانک به عنوان یک نهاد سنتی است و به سمت حوزه‌های نوین و استارتاپ‌ها و نوآوری در حال تغییر شکل است.

وی افزود: در سالیان گذشته مشاهده می‌کردیم که بانک‌ها و نهادهای پولی در مقابل استارتاپ‌ها مکانیزم تدافعی داشتند، اما اکنون بانک‌ها دریافتند که بقای خودشان نیز در گروی این است که بتوانند در این اکوسیستم ارتباط خوبی با فناوری‌های نوآورانه و به خصوص استارتاپ‌های فعال در حوزه داشته باشند.

[node:title]

وی، بیان کرد: بانک‌ها سعی می‌کنند که خودشان استارتاپ‌ها را شناسایی کنند و داخل اکوسیستم خود وارد کنند تا بتوانند از مزایای فناوری مالی در این حوزه استفاده کنند.

فقیهی در پایان اضافه کرد: رویدادی که در مهرماه برگزارمی‌شود متمرکز بر AI (هوش مصنوعی) و رباتیک در حوزه مالی است تا انشالله بتوانیم بر مبنای این رویداد تیم‌های دیگری را شناسایی کنیم و به اکوسیستم خود وارد نماییم.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.