اجرای آزمایشی قابلیتی با ماهیت تجاری در واتساپ
آزمایش این قابلیت واتساپ به کاربران این امکان را میدهد فروشگاهها و خدمات را از طریق یک دایرکتوری در واتساپ جستوجو کنند. این قابلیت در راستای تلاش فیسبوک برای تقویت تجارت الکترونیکی در سرویسهایش عرضه میشود.
به گزارش سیتنا، ایسنا به نقل از رویترز، نوشت: سرویس پیام رسان واتساپ قابلیت جدیدی را آزمایش می کند که جست و جوی شرکتها در داخل واتساپ را امکان پذیر میکند.
مت آیدیما، نایب رییس پیام رسانی تجاری فیس بوک در مصاحبه ای گفت: این قابلیت می تواند شیوه اولیه ای باشد که افراد یک پروسه تجاری را در واتساپ شروع کنند.
واتساپ برخلاف فیس بوک و اینستاگرام تبلیغات در داخل اپلیکیشن خود نمایش نمی دهد. آیدیما گفت: پیش از این شرکتها شماره واتساپ خود را در بسته بندی یا وب سایتها با استفاده از تبلیغات فیس بوک تبلیغ می کردند تا کاربران را در واتساپ جلب کنند.
این سرویس پیام رسان با یک اپلیکیشن ویژه شرکتهای کوچک و یک رابط کاربری برای شرکتهای بزرگتر به منظور اتصال به سیستمشان، به میزان فزاینده ای در حال جلب کاربران تجاری است.
رونق پیدا کردن خرید آنلاین در دوران همه گیری ویروس کرونا باعث شد فیس بوک قابلیتهای خرید درون برنامه ای را در همه اپلیکیشنهای خود توسعه دهد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک در ژوئن اعلام کرد قابلیت فروشگاههای فیس بوک (شاپس) در چندین کشور به واتساپ توسعه پیدا می کند. در سالهای اخیر واتساپ ابزارهای خرید مانند کاتالوگ محصول و کارتهای خرید را راه اندازی کرده است.
واتساپ اعلام کرد تست جدید شامل هزاران شرکت در بخشهایی مانند غذا، خرده فروشی و خدمات محلی در برخی از محلات سائوپالو می شود. آیدیما گفت: هند و اندونزی نامزدهای بعدی برای توسعه این قابلیت خواهند بود.
این شرکت که در پی به روزرسانی حریم خصوصی با واکنش منفی کاربران روبرو شد و از سوی رگولاتور حفاظت از دیتای ایرلند به دلیل نقض حریم خصوصی جریمه شد، اعلام کرد به جست و جو یا نتایج جست و جوی کاربران از طریق قابلیت دایرکتوری جدید دسترسی نخواهد داشت.
آیدیما احتمال این که در آینده تبلیغات درون برنامه ای در واتساپ معرفی شود را منتفی ندانست. وی گفت: واتساپ همچنین به مدلهای غیرتبلیغی مانند ساخت نرم افزار برای کمک به شرکتها به منظور مدیریت خدماتشان از طریق اپلیکیشنهای فیس بوک علاقمند است.
بر اساس این گزارش، این سرویس پیام رسان در سال ۲۰۱۴ در قراردادی به ارزش ۱۹ میلیارد دلار توسط فیس بوک خریداری شد اما برای درآمدزایی از قابلیتهایش عملکرد کندی داشته است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید