کدخبر :260433 پرینت
02 شهریور 1400 - 13:03

حمایت سندیکای صنعت مخابرات ایران از رویکرد و برنامه وزیر پیشنهادی صمت

سندیکای صنعت مخابرات ایران با انتشار بیانیه ای از رویکرد و برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت که دغدغه اصلی تولیدکنندگان، شرکت های فناور و کسب و کارهای حوزه ICT است حمایت کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سندیکای صنعت مخابرات ایران در بیانیه‌ای که در اختیار سیتنا قرار داد، اعلام کرد: طبق فرازهایی از برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جلسه رای اعتماد امروز مهندس فاطمی امین در مجلس شورای اسلامی، سندیکای صنعت مخابرات ایران از این رویکرد و برنامه که دغدغه اصلی تولیدکنندگان، شرکت‌های فناور و کسب و کارهای حوزه ICT است، حمایت می‌کند و آرزوی توفیق برای مهندس فاطمی امین دارد.

۱- دغدغه تنظیم بازار که شاهد آشفتگی زیادی هستیم، قیمت‌ها نوسان دارد. اگر دولت اشراف و قوت داشته باشد نباید به این آشفتگی و جولان قیمت ها اجازه فعالیت بدهد.

۲-در رابطه با تورم، از دیدگاه وزارت صمت ما می‌توانیم با مدیریت، تسلط، اشراف، تنظیم نظام توزیع، اثر نقدینگی را بر تورم کاهش دهیم.

۳-سامانه جامع توسعه تجارت را کامل خواهیم کرد، این یعنی مبارزه با قاچاق، یعنی کنترل بازار، کنترل تقلب ها و پیشگیری از بسیاری مفاسد و رانت ها.

۴- در راستای پشتیبانی از تولید به ویژه تامین مواد اولیه و قطعات و رفع موانع تا پایان سال اقدام خواهیم کرد.

۵- وزارت صمت نباید بنگاه داری کند اما موظف هستیم بازارسازی کنیم، این خط مقدم تولید است.

۶- ما خود را با واحدهای تولیدی شریک میدانیم نه رقیب،اگر بخش خصوصی خوب کار کند اشتغال ایجاد می شود، وظیفه ما پشتیبانی از بخش خصوصی است.

۷- باید بازارهای خارجی و داخلی را از طریق "وام های اعتبار خریدار"، تجمیع تقاضا، هم افزایی بین بنگاه ها تقویت کنیم و محیط کسب و کار را اصلاح نماییم.

۸- یکی از ۳۶ پروژه تعریف شده با زمانبندی، پروژه پروژه سامانه قواعد و مجوزهاست که تا آخر امسال عملیاتی خواهد شد.

۹- تحریم های داخلی را برمی‌داریم و تحریم های خارجی را خنثی می‌کنیم.

۱۰- ۸۰ درصد مشکلات تولید مربوط به بیمه تامین اجتماعی، مالیات و تامین مالی است، وزارت صمت موظف است به عنوان پنجره واحد با فعالیت های فرابخشی این مشکلات را حل و فصل نماید.

*ساختن ایران، کار مشترک همه ماست*

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.