کدخبر :2596 پرینت
30 اردیبهشت 1391 - 14:28

صدور پروانه‎ی فعالیت برای پایگاه‎های خبری و اطلاع رسانی / برنامه‎های حمایتی وزارت ارشاد برای سایت‎های خبری

متن خبر

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر برنامه‎های حمایتی وزارت مطبوعش از پایگاه‎های خبری و اطلاع رسانی، تاکید کرد: به زودی برای این پایگاه‎ها پروانهی فعالیت صادر می‎شود که این پروانه همچون پروانهی فعالیت روزنامهها به عنوان پروانهی شغلی و کاری این پایگاهها تلقی خواهد شد.

 

"محمد جعفر محمدزاده" در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا (CITNA.IR) در مورد برنامههای حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پایگاه‎های خبری در راستای پیاده سازی شبکه‎ی ملی اطلاعات، گفت: یکی از برنامه های وزارت ارشاد از ثبت پایگاههای اطلاع رسانی این بود که بتوانیم حمایتهایی در روند ملی شدن اینترنت از پایگاه های اطلاع رسانی و خبری انجام دهیم، که مهم ترین آنها، حمایتهایی برای استفاده از هاست و سرور داخلی برای پایگاه های اطلاع رسانی و انتقال هاست و سرور این پایگاهها به داخل کشور است.

 

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعضا کمکهای در قالب کمکهای یارانهای به مطبوعات کشور اختصاص می دهد، از این رو به این فکر افتادیم که بتوانند کمکهایی از این قبیل نیز برای پایگاه های اطلاع رسانی و خبری  داشته باشیم که بسیار مفید و موثر خواهد بود.

 

وی افزود: در این راستا همکاران ما در مرکز رسانههای دیجیتال مشغول فعالیتهایی هستند تا بتوانند در این روند ما را یاری دهند.

 

محمدزاده در تشریح این روند تصریح کرد: در قدم اول این رسانهها باید شناسنامه دار شوند تا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شناسایی شوند و پس از آن پروانهی فعالیت بگیرند. بعد از انجام این مراحل ما میتوانیم به این رسانه ها کمکهای لازم را ارائه نماییم.

 

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا در مورد مجوزهای فعلی صادر شده برای پایگاه های خبری، گفت: این مجوزها فقط یک گواهی ثبت هستند، ولی طی این هفته اطلاعیهای صادر خواهد شد که کسانی که فعالیتهای ارتباط جمعی انجام می دهند موظف می شوند تا با حضور در وزارت ارشاد پروانهی فعالیت خود را دریافت کنند.

 

وی تاکید کرد: پروانهی فعالیتی که ارائه می شود همچون پروانهی فعالیت روزنامهها به عنوان پروانهی شغلی و کاری این پایگاههای خبری و اطلاع رسانی تلقی خواهد شد که این مراحل تا پایان سال 91 باید به انجام برسد و حتما همین طور خواهد شد.

انتهای پیام

http://citna.ir

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.