کدخبر :258658 پرینت
09 تیر 1400 - 03:00

نمایش "فواره خیام" اثر جذاب منیر فرمانفرماییان در شارجه امارات

به‌تازگی بنیاد هنری شارجه در امارات فواره خیام، اثر بی‌بدیل منیر شهرودی فرمانفرماییان،‌ هنرمند فقید ایرانی را -که دو سال پیش از دنیا رفت- در استودیوی الحمریه این موسسه به نمایش گذاشته است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، فرمانفرماییان این اثر را به سفارش سه‌ساله بروخه در بلژیک در سال 2018 و با الهام از عالم حکیم عمر خیام، شاعر و فیلسوف ایرانی ساخت و حالا بنیاد هنری شارجه در امارات متحده عربی آن را برای مدتی طولانی به امانت گرفته و در استودیوهای الحمریه به نمایش گذاشته است.

هنرمند ایرانی در ساخت این فواره برای ایجاد یک برج دوار روی پایه توخالی از اشکال هندسی شیشه‌ای سه و پنج و شش ضلعی بهره برده که در زمان‌های مختلف روز شکست‌های نوری متنوعی ایجاد می‌کند و تصویری مجازی از فواره آبی که سرچشمه زندگی است به نمایش می‌گذارد.

رئیس بنیاد هنری شارجه اشاره کرد که نمایش این اثر در این بنیاد به یاد این هنرمند ایرانی و عملکرد هنری او و نقش الهام‌بخش و تاثیرگذارش بوده است و تعهد ما را برای حمایت از هنرمندان در منطقه خاورمیانه، شمال افریقا و جنوب آسیا نشان می‌دهد.

او در ادامه افزود که این اثر هنری در وسط و میانه استودیو قرار گرفته تا در دید کامل بازدیدکنندگان از این مکان قرار بگیرد و مردم بتواند از دیدن آن لذت ببرند.

 عمر خلیف، مدیر این موسسه نیز درباره این اثر هنرمند ایرانی افزود «فواره خیام مهم‌ترین اثر هنری این هنرمند ایرانی است و انعکاس‌بخش تخیل یک هنرمند با همه پیچیدگی‌هایش و تعامل اثیری آن با نور است.»

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.