کدخبر :258489 پرینت
03 تیر 1400 - 10:15

چالش قانونی جدید برای گوگل!

کمیسیون اروپا تحقیقات جدیدی پیرامون شرکت آمریکایی گوگل شروع کرده تا مشخص کند که آیا این غول فناوری به نفع خدمات تبلیغات نمایش آنلاین خود جانبداری کرده و مقررات ضد انحصاری اتحادیه اروپا را نقض کرده است یا خیر؟

متن خبر

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بر اساس این گزارش، مارگرت وستاگر، معاون اجرایی کمیسیون اروپا در بیانیه ای گفت: ما نگران این موضوع هستیم که گوگل باعث شده باشد رقابت برای شرکت های فعال در زمینه خدمات تبلیغات آنلاین دشوارتر شده باشد.

وستاگر در ادامه تاکید کرد که این شرکت آمریکایی "تقریباً در تمام سطوح زنجیره تأمین برای تبلیغات نمایش آنلاین" حضور داشته است ، چرا که اطلاعاتی را که برای تبلیغات هدفمند مورد استفاده قرار می گرفت، جمع آوری می کرد، فضای تبلیغاتی را می فروخت و همچنین به عنوان واسطه نیز در تبلیغات آنلاین فعالیت می کرد.

این کمیسیون در حال برنامه ریزی برای ارزیابی محدودیت های اعمال شده توسط گوگل بر توانایی تبلیغ کنندگان، ناشران و سایر اشخاص ثالث در دسترسی به داده های مربوط به هویت کاربر و رفتار کاربر است.

این تحقیقات به لیستی از تحقیقات و جریمه هایی که طی سالهای اخیر در فضای نظارتی اتحادیه اروپا علیه گوگل رخ داده است، اضافه می شود.

اوایل ماه جاری میلادی، ناظر رقابت فرانسه به دلیل سوءاستفاده از قدرت بازار خود در صنعت تبلیغات آنلاین، گوگل را 220 میلیون یورو (262 میلیون دلار) جریمه کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.