کدخبر :2582 پرینت
29 اردیبهشت 1391 - 20:19

نگاهی به فعالیت طلاب در فضای مجازی؛ وبلاگ گروهی شناخت مسیحیت

متن خبر

شناخت مسیحیت، وبلاگی گروهی است که از سوی تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم در فضای مجازی به روز رسانی می‌شود.

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری رسا، در این راستا اسلام و مسیحیت، فیلم، رسانه‌ها، نوکیشان مسلمان، جنگ‌های صلیبی و فرق مسیحیت از جمله موضوعاتی است که نویسندگان این وبلاگ به آن می‌پردازند.

بر اساس این گزارش در بخش معرفی وبلاگ شناخت مسیحیت آمده است؛ «این وبلاگ در نظر دارد تا دین مسیحیت را مطالعه و بررسی کند و نسبت مسیحیت کنونی را با مسیحیت واقعی نشان دهد. طبعاً نظرات و پیشنهادات خوانندگان محترم می‌تواند در پیش‌برد این راهبرد کمک کند».

در بخش «فیلم» این وبلاگ موضوعاتی همچون؛ زنان بریتانیایی به اسلام تغییر کیش می‌دهند، تشرف پروفسور لگن هاوزن به تشیع، دکتر آلمانی و همسرش به اسلام پیوستند، چگونه به اسلام شرفیاب شدم، ماجرای مسلمان شدن دختری مسیحی و اثبات اسم حضرت محمد(ص) در کتاب مقدس آورده شده است.

«صهیونیسم مسیحی» یکی از پست‌های این وبلاگ است در بخشی از آن می‌خوانیم؛‌ «صهیونیسم همیشه مترادف یهودیت نیست، بلکه صهیونیسم به تفکری اطلاق می شود که اعتقاد دارد که ظهور مسیح بسیار نزدیک است و باید در جهت آن تلاش کرد. البته مسیحیان صهیونیست معتقدند که مسیح به زمین باز خواهد گشت، اما یهودیان صهیونیست معتقدند که مسیح موعود در تورات، همان مسیحی است که در آخرالزمان باز می گردد و مسیحی که ۲۰۰۰ سال قبل به دنیا آمد، پیامبر دروغین بود.»

صرف نظر از مطلب فوق در اکثر موارد هر دو گروه صهیونیست اعتقادات واحدی دارند.از جمله ی این اعتقادات، اعتقاد به تشکیل دولت یهودی در بیت المقدس، تخریب مسجدالاقصی و احداث معبد سوم سلیمان (ع) به جای آن و تشکیل دولت یهودی از نیل تا فرات می باشد. بنا به اعتقاد آنان بعد از انجام اعمال فوق ، مسیح به زمین باز می گردد و در جنگ نهایی آرماگدون به کمک مسیحیان و یهودیان صهیونیسم بقیه ی ملل جهان را از بین برده و پادشاهی ۱۰۰۰ساله ی مسیح آغاز می گردد و یهودیان صهیونیسم نیز مسیحی می گردند.

همچنین در پست «فرق مسیحیت» به بررسی، تعریف و تفاوت‌های فرقه‌های مختلف مسیحیت کاتولیگ، پروتستان و آرتودوکس پرداخته و عقاید و احکام فقهی، زمان ظهور هر سه مذهب را مورد بررسی قرارمی‌دهد.

همچنین در بخش «تثلیث» می‌خوانیم؛ «مساله تثلیث یک مساله اتفاقی بین مسیحیان نیست، گرچه اکثریت آنها تثلیث را مقدس می‌شمارند؛ اما برخی می‌گویند که تثلیث آموزه شیطانی است. برخی از ادله مخالفین با تثلیث این است که اگر تثلیث حقیقت دارد. مخالفان تثلیث معتقدند؛ کسی‌ که‌ به‌ آموزه‌ تثلیث‌ ایمان‌ می‌آورد و تعمید تثلیثی‌ می‌گیرد، علامت‌ وحش‌ را دریافت‌ می‌کند. علامت‌ وحش‌ چیزی‌ جز آموزه‌ تثلیث‌ نیست‌. این‌ آموزه‌ را کلیساهای‌ سنتی‌ پروتستان‌ پذیرفتند و این‌ آموزه‌ای‌ است‌ که‌ از نکات‌ دیگر مندرج‌ در اعترافات‌ ایمانی‌ بیشتر مورد تأکید قرار خواهد گرفت‌«.

در بخش مقایسه احکام اسلامی ومسیحی، موضوعاتی همچون؛ طلاق و مسیحیت در سایر ادیان،محبت در اسلام، برتری قرآن کریم بر دیگر کتب ادیان از منظر مستشرقین، حجاب در مسیحیت دیروز و امروز و خلاصه‌ای از جایگاه زن در آیین یهود مورد بررسی قرار گرفته است.

در بخش حجاب در مسیحیت دیروز و امروز می‌خوانیم؛ « در قرن اول میلادی، جهان یونان باستان به‌عنوان مهد شکل‌گیری تفکر و فلسفه، صحنۀ نمایش شمار قابل توجهی از آراء و عقاید پیرامون مسالۀ پوشش سر می‌باشد. مسئلۀ حجاب زنان چه از نقطه نظر موارد مشابه آن در آداب و نیایش‌های بت‌پرستانۀ یونان باستان و همچنین فساد زبانزد شهر قرنتس، امر و عرفی رایج برای ایمانداران تلقی می‌شد».

علاقه‌مندان به مشاهده و استفاده از این وبلاگ میتوانند به نشانی اینترنتی www.christianity.mihanblog.com  مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.