کدخبر :255839 پرینت
10 فروردین 1400 - 08:48

وزیر آموزش و پرورش: از فناوری‌های نوین آموزشی در دوران کرونا استفاده شده است

وزیر آموزش و پرورش، گفت: جمهوری اسلامی ایران، برای کودکانی که به هردلیل امکان استفاده از فناوری های نوین و آموزش الکترونیکی ندارند، اقدام به تولید بسته های یادگیری و درس نامه های مناسب نموده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، محسن حاجی میرزایی در نشست جهانی وزرای آموزش و پرورش اظهار کرد: جهموری اسلامی ایران آموزش را حق بنیادی همه کودکان و نوجوانان می داند، لذا تمامی برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها را در جهت تأمین منابع و تضمین دسترسی برابر همه کودکان و نوجوانان به آموزش سازمان دهی می کند. در این راستا، زمینه دست یابی بیش از 99درصد از کودکان به آموزش ابتدایی فراهم شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران قبل از شیوع  بیماری کویید 19 ، از طرق مختلفی مثل تصویب و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان، مبادی خروج آنان از چرخه آموزش رسمی را مسدود کرده و از آنان برای ماندگاری در فرآیند آموزش، حمایت نموده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سال گذشته در دنیا اظهار کرد: در زیست بوم جدید  ناشی از شیوع کویید 19، نیز اقدامات و برنامه ریزی های مختلفی برای همه کودکان و نوجوانان به طور خاص برای کودکان در معرض آسیب، برنامه ریزی و عملیاتی نموده است که از آن جمله می توان به ایجاد و راه اندازی مدرسه تلویزیونی و پخش روزانه برنامه های آموزشی برای تمامی پایه های تحصیلی و همه دانش آموزان، در تمام نقاط کشور اشاره کرد.

حاجی میرزایی افزود: از سوی دیگر به منظور حفظ انگیزه و علاقه مندی کودکان به ادامه تحصیل، آموزش و برقراری ارتباط دوسویه یا چند سویه دانش آموزان با تسهیل گران آموزش و معلمان، اقدام به تأسیس پلتفرم آموزشی اختصاصی و تعاملی(شاد) برای کلیه دانش آموزان نموده که بیش از 85 درصد فراگیران دانش آموز و کلیه معلمان، مدیران و خانواده های دانش آموزان به آن دسترسی دارند و از آن استفاده می کنند.

وی با اشاره به تلاش های جمهوری اسلامی ایران در دستیابی همه کودکان به آموزش در دوران کرونا، گفت: جمهوری اسلامی ایران، برای کودکانی که به هردلیل امکان استفاده از فناوری های نوین و آموزش الکترونیکی ندارند، اقدام به تولید بسته های یادگیری و درس نامه های مناسب نموده و از طریق ایجاد و توسعه مشارکت بین بخشی سازمان یافته با مشارکت همه نهاد های حمایتی، تلاش می کند کودکان خارج از آموزش رسمی را شناسایی و با حمایت های خاص، آنان را در چرخه آموزش رسمی قرار دهد . این مشارکت به صورت یکسان، کودکان به حاشیه رانده شده، اتباع و پناهجویان خارجی را در بر می گیرد و سالانه بیش از 550 هزار کودک اتباع خارجی از حدود 30 کشور همانند دانش آموزان ایرانی از آموزش های رسمی برخوردار می شوند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.