کدخبر :2555 پرینت
27 اردیبهشت 1391 - 21:14

پول الکترونیکی جایگزین چک پول می‌شود

متن خبر

خروج چک پول ها از چرخه بازار پول و اینکه چه چیزی جایگزین آن شود و تغییر بسته سیاست‎های پولی بانک مرکزی از جمله مباحث روزی است که مورد نقد و بررسی نمایندگان مجلس قرار دارد.

به گزارش سیتنا به نقل از خانه ملت، برخی از کارشناسان جایگزینی اسکناس درشت و برخی پول الکترونیکی را گزینه مناسبی برای جایگزینی چک پول می دانند و برخی ماندن چک پول ها را می خواهند.از این رونظر تعدادی از نمایندگان رادر این باره جویا شدیم .آنچه در ذیل می خوانید ماحصل این گفت و گواست.

علی اصغر یوسف نژاد در این باره معتقد است: جمع آوری چک پول بر بازار کسب و کار بی تاثیر نخواهد بود و باید پس از جمع آوری چک پول ها،  پول الکترونیکی و درشت جایگزین آن شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا چک پول به این صورت منتشر و استفاده نمی شود گفت: چک پول معنا ندارد چک باید چک باشد و پول هم باید پول باشد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که چک پول پدیده جدیدی در اقتصاد ماست افزود: اقتصاد باید بر پایه یک سری اصول و پایه های فکری کارشناسی باشد.

وی با بیان اینکه درباره اقتصاد باید قواعد اقتصادی را رعایت کنیم در خصوص لزوم بسته پولی بانک مرکزی گفت: بسته سیاست های پولی باید تغییر کند و محور بسته های سیاستی و نظارتی باید اشتغال و تولید سرمایه گذاری و ساده سازی امور باشد و مشکلاتی که در بخش صنعت و معدن هست باید با تغییر بسته ها حل شود.

پیمان فروزش نیز درباره حذف ایران چک ها و جایگزین مناسب آن گفت: پول الکترونیک جایگزین مناسبی برای ایران چک ها است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز معتقد است: بسته سیاست های پولی دردی را دوا نکرده است و باید سیاست کلی نوشت.

در این باره جعفرقادری گفت: سیاست های پولی و مالی اشکالات جدی دارد و در شرایطی که ما در تورم رکودی هستیم باید سیاست هابه گونه ای اصلاح شود که هم تولید تقویت شود و هم نقدینگی مدیریت شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه در خصوص خروج ایران چکها اظهار داشت: اگربانک مرکزی به میزان چک پولها  پول خارج نکرده باشند یعنی پول جدید خلق کردند و این به نقدینگی اضافه می کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.