بیانیهی انجمن روابط عمومی ایران بمناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
انجمن روابط عمومی ایران بمناسبت 27 اردیبهشت 1391 روز ارتباطات و روابط عمومی بیانیهای صادر کرد.
به گزارش سیتنا، در متن این بیانیه آمده است: "رویداد های مرتبط با روابط عمومی از جمله بیست وهفتم اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است تا نقش و جایگاه این هنر فن را به عنوان هنرهشتم یادآورشویم ودست آوردهای تلاشگران خانواده بزرگ روابط عمومی را ارج نهیم.
امروزه نقش روابط عمومی درتصمیمات استراتژیک سازمان، نقشی موثرقلمداد می شود و جایگاه روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی بر مبنای حرکت های علمی و حرفه ای از مشخصه های جدید روابط عمومی درعصر ارتباطات قلمداد می شود. روابط عمومی صاحب سبک ، به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران ، کارکنان وجامعه ، مسوولیتی خطیر درفرآیند تصمیم گیری مدیران و شناخت افکارعمومی به عهده دارد .
روابط عمومی نوین، به مثابه آینه تمام نمای انتظارت و مطالبات برحق مردم ، از سازمان ها و نهادهایی است که برای خدمت به آن ها، تکوین و سازمان یافته اند. روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است مغتنم برای بازبینی هوشمندانه و منصفانه در راه های طی شده، فراز و نشیب های فراوان پیش رو و نیز ترسیم چشم اندازی روشن از آینده که می تواند درخور شان و منزلت جوامع امروز طراحی و تدبیر شود.
از زمانی که روابط عمومی به عنوان یکی از ارکان مدیریت وبخشی از نظام رسانه ای مطرح شده، اهمیت آن در مسوولیت ارتباطی سازمان ها ، بنگاههای اقتصادی ونهاد های فرهنگی اجتماعی نمود تازه ای پیدا کرده است.
تفاهم اجتماعی از دیگر مفاهیم نوینی است که امروزه از عوامل تاثیر گذار درتوسعه جوامع انسانی محسوب می شود، و پدید آوردن آن به عنوان سرمایه ای ارزشمند تلقی می شود. در این میان روابط عمومی می تواند با زمینه سازی برای ایجاد تفاهم میان سازمان ها و مخاطبان نقش کلیدی خود را ایفاء نماید.
آنچه امروزه در حوزه روابط عمومی ها مطرح است، ارتقای آنها تا سطح وزارتخانه ها است.
آنچه که امسال را با گذشته متمایز می کند، ابلاغیه ای است که با امضای معاون اول رئیس جمهور صادر شده است.در این ابلاغیهپیشنهاد ارتقاء سطح روابط عمومی ها به هیئت وزیران داده شده است.
این ارتقاء که در حقیقت با اصلاح مصوبه قبلی دولت در مورد روابط عمومی، حاصل شده است و 4 پیام اصلی دارد:
1. نام روابط عمومیها به «مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی» اصلاح شده است.
2. جایگاه یا سطح سازمانی روابط عمومی های وزارتخانهها و معاونت های رئیس جمهور «مرکز» و جایگاه روابط عمومی استانداری ها به «اداره کل» ارتقاء یافته است.
3. رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانهها و معاونت های رئیس جمهور با تایید رئیس شورای اطلاعرسانی دولت با حکم وزیر یا معاون ذیربط منصوب میشود.
4. جایگاه مصوب امکان برخورداری روابط عمومی از ردیف بودجه مستقل را ممکن میسازد.
فرصت پیش آمده را باید مغتنم شمرد و بن بست های فراروی روابط عمومی های دولتی را گشود. استفاده از مشاورین توانمند و آگاه و کارشناسان با تجربه برای این منظور ضروری است.
این مصوبه زمینه بازخوانی و بازسازی و بازیابی روابط عمومی را میتواند برای روابطعمومیهای دولتی به ارمغان آورد و توانمندی جدیدی را به روابط عمومی اعطاء نماید.
انجمن روابط عمومی ایران در این راستا به منظور ارائه نظرات کارشناسی برای سازمان دهی و تعیین وظایف اعلام آمادگی مس نماید و سرانجام روز ارتباطات و روابط عمومی را به دست اندر کاران پر تلاش دهکده جهانی روابط عمومی تبریک و تهنیت عرض نموده امید واریم این روز نقطه عطفی درتوسعه و تحول روابط عمومی باشد."
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید