کدخبر :2538 پرینت
27 اردیبهشت 1391 - 05:38

خدمات جدید مخابرات در سال 91 چیست؟

متن خبر

مهم‌ترین خدمات ارزش افزوده که در تمامی بخش‌های مخابرات قابل تعریف است و دستیابی به آن یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر بود، عبارتند از شبکه هوشمند با خط تلفن ثابت  و هشت خدمت ارزش افزوده با امکان نظرسنجی، مکالمات انبوه، شبکه‌ی خصوصی‌ مجازی، مشاوره تلفنی، شماره اختصاصی، شماره فراگیر، کارت اعتباری و مکالمه رایگان که در مرداد‌ماه 86 به بهره‌برداری رسید و براساس توافق به عمل آمده این شبکه به صورت کامل به شرکت مخابرات ایران واگذار شد.

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، برخی خدمات ارزش افزوده مخابراتی که توسط مخابرات در برنامه قرار گرفته و بعضا ارایه شده شامل موارد زیر است؛

ACS (خدمات ارتباطی پیشرفته) خدمت ارزش افزوده بسیار مورد توجه کاربران و شرکت‌های مخابراتی دنیاست که در کشورمان نیز به صورت آزمایشی اجرا شده است.

هشت ستاره: براساس آن امکان دسترسی سریع مشترکان به خدمات ارزش افزوده تلفن ثابت میسر می‌شود. مشترکان تلفن ثابت با شماره‌گیری دو رقم هشت و #4 از خدماتی هم‌چون اطلاعات عمومی، قرائت کلام‌ا... مجید، دفتر تلفن، سرویس سلامت، فال حافظ، موسیقی، سرگرمی کودکان و خدمات دیگر تلفن ثابت بهره‌مند می‌شوند.

این سرویس در چند استان کشور از جمله تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، مازندران مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و تا پایان سال جاری در اکثر استان‌های کشور این سرویس راه‌اندازی خواهد شد.

خدمات IPTV (تلویزیون اینترنتی) پدیده‌ی جهانی تلویزیون اینترنتی، برای شرکت‌های مخابراتی در جهت استفاده بهتر از زیرساختهای خود برای ارسال ویدئو و محتوای دیجیتال روز شبکه‌های IP فرصتی فراهم کرده و به همین دلیل امروزه بسیاری از متولیان باند وسیع، عرضه‌ی خدمات نو تلویزیونی را روی شبکه‌های IP آغاز کرده‌اند.

کاربران از بانک فیلم و از سامانه‌‌های پخش دیجیتالی تلویزیون، ویدئو و فیلم مورد علاقه‌ی خود را انتخاب می‌کنند. هم‌چنین برنامه‌ها و محتواهای ذخیره‌شده‌ای که لزومی به مشاهده به هنگام آنها نیست، کاربر می‌تواند آنها را دانلود و سپس مشاهده کند، سرویس‌های تلفنی گوناگون، دسترسی به اینترنت و آموزش از راه دور، از جمله کاربرد‌های IPTV عنوان شده که قرار است همگام با دیگر کشور‌ها در ایران نیز راه‌اندازی شود.

مقدمات راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی به عنوان یکی از خدمات ACS از اواخر سال 1388 در دستور کار شرکت مخابرات ایران قرار گرفت و پس از آن، گفته شد که کانال‌های انتقال تصویر شبکه‌ برای عرضه‌ی این خدمت آماده و مذاکرات با صدا‌وسیمای جمهوری اسلامی ایران برای تولید محتوا، بر روی این شبکه، آغاز شده است.

اجرای آزمایشی IPTV در تهران، مشهد و تبریز در سال 1390 محقق شد و سیستم مخابرات آمادگی راه‌اندازی را دارد و زمان آغاز به کار این طرح منوط به اعلام سازمان صدا‌وسیما است و بستر‌های مخابراتی در شهرهای بزرگ جهت راه‌اندازی این نوع تلویزیون آماده که با تعامل سازمان صدا‌وسیما اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

GPRS (دسترسی به اینترنت از طریق تلفن همراه): با تدوین قوانین مربوط به این خدمت و تجهیز شبکه‌ی تلفن همراه در تهران و برخی شهرهای دیگر، هم‌اکنون این خدمت از طریق شرکت ارتباطات سیار عرضه می‌شود.

MMS (ارتباطات چند رسانه‌ای از طریق تلفن همراه): با تصویب قوانین مربوط، امکان عرضه‌ی این خدمت به مشترکان فراهم شده است.

پیامک تلفن ثابت (ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت) که در مرحله‌ی پایلوت قرار دارد.

پیامک (ارسال پیامک از طریق تلفن همراه) با قابلیت ارسال پیامک از یک مشترک به مشترک دیگر و هم‌چنین از یک مشترک به چند مشترک و ارسال پیام به صورت انبوه می‌توان جایگاه با ارزشیس از نظر انتقال پیام با سرعت زیاد و حداقل زمان را برای مشترک فراهم آورد. شایان ذکر است که سالانه بیش از 20 میلیارد پیامک از طریق تلفن همراه ارسال می‌شود.

ADSL (اینترنت پرسرعت): با استفاده از این فن‌آوری، می‌توان بدون نیاز به تغییرات زیرساختی بر روی خط تلفن معمولی به سرعت‌های بالا دست یافت. خدمات این بخش هم ‌اکنون از طریق شرکت‌های مخابرات استانی به متقاضیان عرضه می‌شود.

سرویس آوای انتظار، همراهان اول، انتقال اعتبار در سیم‌کارت‌های اعتباری، خدمات پیامکی شامل: خدمات مسابقه و سرگرمی، دانستنی‌ها، فرهنگی و هنری، اخبار، مذهبی، ورزشی، اطلاع‌رسانی و آموزشی (از طریق تلفن همراه).

برنامه‌های آینده شرکت مخابرات ایران:

شرکت مخابرات ایران مصمم است علاوه بر ادای تعهدات پروانه‌ی فعالیت که جزو لاینفک برنامه‌های اجرایی آن می‌باشد، با بهره‌گیری از مشاوران و صاحب‌نظران ایرانی و خارجی گام اساسی در حوزه‌ی ارائه‌ی خدمات برداشته و در نظر دارد برای ارائه‌ی خدمات ارزش افزوده جدید در هر سه حوزه تلفن ثابت، همراه و علی‌الخصوص فن‌آوری اطلاعات گام بردارد.

هم‌چنین برای دستیابی به فن‌آوری‌های نوین، شرکت با سرمایه‌گذاری به مبلغ 4000 میلیارد ریال در حوزه‌ی تلفن ثابت و 3000 میلیارد ریال در حوزه‌ی تلفن همراه علاوه بر بروز‌رسانی شبکه‌های موصوف، طرح روز‌آمدی شبکه و تبدیل آن از PSTN به IP BASE را با جدیت دنبال کند. این اقدام باعث خواهد شد علاوه بر سطح خدمات، کیفیت شبکه را نیز به نحو چشم‌گیری ارتقاء داده و تاثیر بسزایی در امکان ارائه‌ی خدمات ارزش افزوده و تنوع آنها داشته باشد.

برنامه‌ها و چشم‌انداز‌های شرکت مخابرات ایران در سال 1391

دایری یک میلیون شماره تلفن ثابت، دایری 3 میلیون شماره تلفن همراه، نصب 2.200.000 پورت پرسرعت دیتا، دایری 2.900.000 پورت پرسرعت دیتا، معرفی و ارائه‌ی حداقل 10 خدمت جدید در حوزه‌ی تلفن همراه، اهتمام به توسعه‌ی خدمات نوین در عرصه‌ی تلفن ثابت و فن‌آوری اطلاعات.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.