کدخبر :2535 پرینت
26 اردیبهشت 1391 - 21:30

در واکنش به حمله‎ی نیروهای امنیتی به دفتر شبکه‎ی العالم در قاهره؛ العالم شبکه‎ای حرفه‎ای و بی طرف است

متن خبر

وکیل و فعال حقوقی مصر در واکنش به حمله نیروهای امنیتی به دفتر شبکه العالم در قاهره، گفت: العالم قدرت حرفه ای و مواضع بی طرفانه خود را درقبال رویدادهای مصر و جهان به اثبات رسانده و محتوای برنامه های آن معقولانه است.

به گزارش سیتنا، محمد منیب سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: رژیم سابق مصر تلاش می کرد که کشور را وارد راهبردی کند که ارتباطی با امنیت ملی عربی و امنیت ملی مصر نداشت بلکه از منافع آمریکا و رژیم اسرائیل و همپیمانان آن در داخل و خارج از منطقه حفاظت می کرد.

وی تصریح کرد: مردم مصر امروز نظام جدید و متفاوتی می خواهند که منافع راهبردی کشور را در ارتباط روشن با امنیت ملی مصر و جهان عرب و سپس امنیت کل منطقه ببیند.

منیب با بیان این که نمی توان حضور قوی ایران در این منطقه را نادیده گرفت، افزود: بنابر این حرکت در مسیر نزدیک شدن به این کشور قوی و بزرگ دارای منافع در منطقه امری طبیعی است اما غیر از این هرچه باشد جای سوال دارد بویژه که یک هیات مردمی مصر شامل تعداد زیادی از اعضای پارلمان هفته گذشته سفر مهمی به جمهوری اسلامی ایران داشت.

وکیل و فعال حقوقی مصر گفت: به اعتقاد من، این هیات مردمی مصر نشست های مهمی را برگزار و با برداشت جدیدی به مصر بازگشت که این ایده و افکار جدید را به افکار عمومی مصر منتقل خواهد کرد که نباید موضع خصمانه ای علیه ایران بگیریم زیرا دشمنان واقعی ما صهیونیست ها و حامیان آنها هستند.

وی درپاسخ به این سوال که چه جریانهایی در پس پرده تصمیم برای حمله به دفتر العالم در شهر قاهره وبستن آن بویژه با توجه به قبضه قدرت در دست شورای عالی نیروهای مسلح مصر است، خاطرنشان کرد: این گونه تصمیمات را معمولا بخش تولیدات هنری وزارت کشور مصر می گیرد که در کنارش دفتر وزیر مسئول اعطای مجوز به دفاتر شبکه های خبری و شبکه های ماهواره ای است.

وی تصریح کرد: ما قانونی داریم که بر حق تبادل اطلاعات و آزادی اندیشه و بیان تاکید می کند و در قانون اساسی بر این امر تاکید شده اما مشکل از رژیم گذشته باقی مانده است به گونه ای که این رژیم به شبکه های تلویزیونی ماهواره ای بدون اعطای نهایی مجوز اجازه فعالیت می داد یعنی اجازه داده می شد که اقدامات اداری برای گرفتن مجوز را آغاز کند اما پرونده برای تایید نهایی پشت در اتاق وزیر خاک می خورد و تایید نمی شد.

منیب گفت: یکی از افسران پیشتر به احمد السیوفی مدیر دفتر العالم در قاهره گفته بود که ما به شما مجوز نمی دهیم تا هرگاه بخواهیم بهانه ای قانونی برای بستن دفتر شما داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مصر تا این لحظه از رژیم گذشته خلاص نشده است در نتیجه بقایای این رژیم همچنان برخی ارکان کشور را در دست دارند و بر بازگرداندن کشور به آنچه در آن بودیم، اصرار می ورزند.

این فعال حقوقی مصر گفت: انقلاب مصر هنوز تکمیل نشده و تنها راس رژیم را سرنگون کرده است اما عناصر رژیم همچنان در کشور حکمفرما هستند لذا ملت مصر و نیروهای پویای آن تلاش می کنند که از این دوره برای تجدید قوا و در اختیار گرفتن همه اهرم های سیاسی به منظور تحقق اهداف انقلاب استفاده کنند.

درحالی که شبکه‌های غربی و صهیونیستی در مصر آزادانه فعالیت می‌کنند، نیروهای امنیتی شورای نظامی حاکم ظهر یکشنبه (24 اردیبهشت) به علت هراس از فعالیت رسانه‌های آزاد به دفتر العالم در قاهره حمله و همه تجهیزات آن را مصادره کردند.

نیروهای امنیتی شورای نظامی حاکم مصر دفتر العالم را در قاهره به فعالیت غیرقانونی متهم کردند و چند ساعت در دفتر این شبکه به بازرسی از تجهیزات و دوربین ها پرداختند.

احمد السیوفی مدیر دفتر العالم گزارش داد با توجه به اطلاعاتی که داریم، اتهامی که به ما اعلام شده است فعالیت بدون مجوز است، اما بر اساس همین اطلاعات اتهام اصلی به من به عنوان مدیر دفتر شبکه العالم در قاهره فعالیت در یک شبکه شیعه ایرانی است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.