کدخبر :2531 پرینت
26 اردیبهشت 1391 - 19:20

برگزاری نخستین گردهمایی مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه‎های دیجیتال انقلاب اسلامی

متن خبر

علی رغم وجود برخی حواشی در خصوص آغاز بکار مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه‎های دیجیتال انقلاب اسلامی، این تشکل نخستین مجمع خود را با حضور جمعی از فعالان عرصه‎ی فناوری اطلاعات و تنی چند از مسوولان کشوری مرتبط با این حوزه برگزار کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، این تشکل که با هدف مقابله با تهدیدات نرم دشمن آغاز بکار کرده است، عصر سه شنبه (۱۳۹۱/۰۲/۲۶) میزبان دست اندرکاران حوزه فناوری اطلاعات و رسانه‎های دیجیتال در محل تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بود.

 

در این راستا مهر گزارش داد که در نخستین گردهمایی مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، برخی اعضای شورای عالی فضای مجازی، معاون سازمان صدا و سیما، قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات، قائم مقام شورایعالی اطلاع رسانی، رئیس مرکز پژوهش‎های اجتماعی صدرا و رئیس بنیاد ملی بازی‎های رایانه‎ای از جمله حاضران بودند.

 

  


حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از سخنرانان اصلی این همایش بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت‎های متفرق در قالبی متشکل در حوزه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال تاکید کرد.
 
در این گردهمایی همچنین مهدی صرامی مدیرعامل مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی نیز درباره‎ی ضرورت متشکل شدن ظرفیت‎های انقلاب اسلامی در این حوزه سخن گفت؛ علیرضا شاه میرزایی رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات مشکلات جدی بر سر راه فعالان فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال را مطرح و مهدی سیاهکلی معاون رسانه‎های مجازی سازمان صدا و سیما نیز بر ضرورت تولید و توزیع محتوای تحت وب برای مقابله با جنگ نرم تاکید کرد.
 
حجت الاسلام رضا غلامی رئیس مرکز پژوهش‎های فرهنگی اجتماعی صدرا نیز در این مراسم به تشریح دغدغه‎های متولیان فرهنگ دینی در حوزه فناوری های اطلاعاتی و رسانه های دیجیتال پرداخت و مهدی اخوان بهابادی قائم مقام وزیر ارتباطات و رئیس مرکز مخابرات ایران نیز اتکا به توان داخلی با توجه به زیرساخت‎های ارتباطی را در این بخش تشریح و بر لزوم حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد.
 
به گزارش سیتنا (CITNA.IR)، در گردهمایی مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی 4 پنل تخصصی با موضوعات بازی‎های رایانه ای با تکیه بر مسائل پیش روی تولید و انتشار این بازی ها ، امنیت و زیرساخت فناوری اطلاعات از نگاه فعالان سندیکای تولیدکنندگان افتا، ضرورت توجه به فضای مجازی در رسمیت دادن به فعالان حوزه اینترنت از جمله وبلاگ‎ها و زنجیره خدمات ارزش آفرین تحت وب با هدف همنوا شدن پتانسیلهای پراکنده بخش خصوصی برگزارشد. 

انتهای پیام

 

خبر مرتبط: نقض حریم خصوصی فعالان عرصه‎ی مجازی!

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.