کدخبر :2460 پرینت
23 اردیبهشت 1391 - 18:34

مخابرات روی گنج خوابیده است

متن خبر

مدیر عامل جدید شرکت مخابرات ایران گفت: آینده‌ی خوبی در اختیار مدیران مخابرات قرار دارد به شرطی که از آن توسط مردم که صاحبان سهام هستند، بهره‌برداری خوبی شود.

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، مظفر پوررنجبر در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل مخابرات استان تهران سخن می‌گفت، اظهار کرد:‌ در این جلسه به سخنرانی و موضوع مخابرات ایران نمی‌پردازم و تنها دیدگاه خود را در این باره بیان می‌کنم که برخی رفتارهای آتی مجموعه مخابرات و مجموعه‌ای که بنده وارث آنم، اجتناب‌ناپذیر است. ذی‌نفعان و سهامداران مخابرات و مخاطبان باید با نگاه کلی مورد توجه قرار بگیرند چراکه آن‌ها ترکیبی هستند که باید پاسخگویی به آن‌ها بسیار دقیق و قوی باشد.

وی تاکید کرد: با در نظر گرفتن خصوصی شدن شرکت هم‌چنان شش نقطه تلاقی با دولت داریم و با توجه به تعامل خوب مدیران با دولت و از جهت دیگر سمبل حضور دولت در مخابرات، تقاضای کمک بیش‌تری از آن‌ها داریم.

مدیر عامل جدید شرکت مخابرات ایران به مهم‌ترین بخش این شرکت که مردم و سهامداران هستند اشاره کرد و گفت: سهامدار شرکت مخابرات ایران خود مردم و مشترکان هستند و باید در نظر داشت که مخابرات ایران تنها بنگاهی است که بزرگ‌ترین و جامع‌ترین شبکه خدماتی را از درون خانه‌های مردم دارد و این امتداد خدماتی و مسوولیت سنگین، متوجه مخابرات است و همین موضوع درعمل مدیران را وادار می‌کند تا مسوولیت سنگین را بیش‌تر احساس کنند.

پوررنجبر تاکید کرد: من به ناجی‌گری و رهبری فردی خاص در مخابرات اعتقادی ندارم و این باور در ابتدای کار غلط است و معتقدم باید کار تیمی در مخابرات انجام شود. چراکه تئوری‌های روز دنیا هم بر همین روال است.

به گفته او مخابرات نقاط قوت و ضعفی داشته و به دلیل نقاط قوت آن پتانسیل بالایی نیز دارد اما واقعیت این است که در کنار این تهدیدات، پیشرفت آن یک فرصت است چراکه مردم هنوز به دنبال کیفیت و خود مخابرات هستند. نباید عملکرد، تقاضا و فشارهای مردم را برای برخورداری از خدمات که نیاز آن وجود دارد به حساب کار خودمان بگذاریم چرا که این‌ها نیاز مخاطبانند.

او با اشاره به همکاری نزدیک خود با مدیر عامل پیشین مخابرات، گفت: گزارش عملکردهایی که بخشی از آن‌ها بررسی شده را باید به حساب نیاز مردم بگذاریم و در جهت روزی حرکت کنیم که ارسال درخواست از طرف ما، برای مردم باشد و بازارهای موجود را مدیریت کنیم و در این صورت مشخص است که مخابرات پتانسیل زیادی دارد و اعتقاد دارم که شرکت مخابرات برروی گنج خوابیده است و اینطور نیست که تنها کار با برداشتن خاک انجام شود بلکه کار زیادی می‌برد.

پوررنجبر افزود: هنوز فضای رقابتی برای مخابرات ایجاد نشده است تا سختی کار حس شود. سابقه مخابرات کم نیست و ساختار دولتی تاکنون کار خود را خوب انجام داده است و آینده‌ی خوبی در اختیار مدیران مخابرات قرار دارد به شرطی که از آن توسط مردم که صاحبان سهام هستند بهره‌برداری خوبی شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده طی دو سال گذشته گفت:‌ اگر بتوانیم تدوین استراتژی همراه اول، تدوین استراتژی هلدینگ مخابرات، اصلاح ساختار مالی، شبکه، نیروی انسانی و سایر ساختار و داینامیک کردن آن و براساس ظرفیت‌های چابک و انعطاف‌پذیر از پس وظایف آن برآییم که همه این‌ها با پیشبرد و سیاست تمرکز قدرت امکان‌پذیر است.

او ادامه داد: من نیز به نوبه خود بیش‌ترین فعالیتی که می‌توانم در این زمینه داشته باشم، عملی کردن این استراتژی‌هاست. چراکه باید موضوعات و مدل‌ها شفاف‌سازی شوند و معتقدم خیلی استراتژی در این زمینه تعیین کردند و اکنون مقاله‌های آن در کتابخانه موجود است.

مدیر عامل جدید شرکت مخابرات ایران در پایان گفت:‌ اگر بحث‌های ارزیابی و عملکردها شفاف‌سازی و مدل‌های شفاف مطرح شود، می‌توانیم درجهت بهبود خروجی اطلاعات شرکت مخابرات فعالیت کنیم و می‌توانیم مهمترین پروژه‌ای که از فردا شروع به کار می‌کنیم را قابل اتکا کردن اطلاعات بیان کنیم.
انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.