کدخبر :2458 پرینت
23 اردیبهشت 1391 - 17:01

دکتر حبیب معظمی: برجسته ترین خصوصیت دکترمحسنیان راد، وجه پژوهشی‎اش است

متن خبر

دکتر حبیب معظمی ، روزنامه نگار، پژوهشگر و مدرس دانشگاه به مناسبت در پیش بودن مراسم تجلیل از خدمات 30 ساله ی دکتر مهدی محسنیان راد به توسعه و تعمیق دانش ارتباطات پیامی به دبیرخانه دایمی همایش روابط عمومی الکترونیک ارسال کرد.

به گزارش سیتنا، در متن این یادداشت آمده است: "دکتر مهدی محسنیان راد را از دورۀ لیسانس تا دکترا بسیار آموخته ام و اصل جهان پسند سپاسگزاری و قدرشناسی اقتضا می کند که درباره ایشان بنویسم. او از شاگردان و دیرپاترین اساتید کنونی در همراهی استاد عزیز و پدر علوم ارتباطات دکتر کاظم معتمدنژاد بوده است و در تمام دوره های فراز و فرود رشتۀ ارتباطات با ایشان و این رشته بوده و هست. با اینکه به هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) درآمد اما هیچگاه از انتقال دانش خود به دانشجویان این رشته در کرسی اصلی و قدیمی ترین کرسی ارتباطات در ایران یعنی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه دریغ نکرد و همواره ارتباط آموزشی و بهره رسانی علمی خود را با این محل و دانشجویانش حفظ کرده است.

برای من برجسته ترین خصوصیت دکترمحسنیان راد، وجه پژوهشی و روح جست وجوگرپژوهشی ایشان است. هیچ سخنی و هیچ متنی را از ایشان نشنیده و نخوانده ام مگریافته های پژوهشی درخود داشته باشد.

برخورداری از چنین روح و سیرتی دو جنبه و حوزۀ تاثیری داشته است. نخست آنکه به دانشجویان و بهره مندان آثارش جایگاه رفیع روش و پژوهش را تزریق کرد چنان درکی داد که روش همسان بینش و در کنار او دارای اهمیت است و این در گفتار و کتبش آشکارست و این نیاز علم جویان دانشگاهی بوده و هست که به تحقیق و پژوهش توجه قابل اعتنایی داشته باشند.

دوم اینکه چنین منش و سیرتی در دکتر محسنیان راد، به رشتۀ علوم ارتباطات در ایران آبرو بخشیده است. طی سه دهه اخیر، رشته ارتباطات با رشته جامعه شناسی در یک مکان و یک دانشکده به نام دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی همسایه بوده است (سردر ورودی این مکان به وضوح این سخن را عینیت بخشده است. اینجا شاید تنها دانشکده ایران و جهان است که دو نام، دو تابلوی جداگانه به فاصله نیم متر از یکدیگر دارد که درسرآن نصب است: دانشکده علوم اجتماعی،  دانشکده علوم ارتباطات). جامعه شناسی ها به طعنه یا در صحنه ارتباطاتی ها یعنی همان همسایه ای که جایش را اشغال کرده بودند، را به ضعف روش و فاقد روش متقن و محکم علمی و تحقیقی متهم می کردند. اینجا بود که دکتر مهدی محسنیان راد با منش پژوهشی خود رشتۀ ارتباطات را سربلند کرد. کسانی که با ایشان مآنست و ممارست علمی داشته اند نیک فهمیده اند که «روش» چه جایگاه رفیع در علوم دارد."

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.