«شاد» الگویی موفق از پیادهسازی آموزش مجازی با سامانهای داخلی
آموزش مجازی برای دانش آموزان در روزهای قرنطینه آنهم با سامانهای داخلی که از ضریب امنیت بالا در حفظ دادهها و اطلاعات و سرعت بالا در دسترسی به محتواهای تولید شده و ارتباطات دوسویه برخوردار است، تجربهای موفق به نظر میرسد که با رفع نواقص و ارائهی پیشنهادهای کاربردی میتواند به عنوان نمونهای موفق از پیاده سازی آموزش مجازی با سامانهای داخلی مورد استناد قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار سیتنا، با شیوع کرونا و تعظیلی مدارس، تصمیم گرفته شد تا آموزشهای مجازی جایگزین آموزشهای حضوری شود و محتوای آموزشی برای دانش آموزان ابتدا از طریق شبکههای صداوسیما و به دنبال آن از طریق سامانهی «شاد» ارائه شد تا هم دانش آموزان از مباحث آموزشی دور نمانند و هم امکان ارتباط دوسویهی آنان با معلمان فراهم شود.
آموزش مجازی برای دانش آموزان در روزهای قرنطینه آنهم با سامانهای داخلی که از ضریب امنیت بالا در حفظ دادهها و اطلاعات و سرعت بالا در دسترسی به محتواهای تولید شده و ارتباطات دوسویه برخوردار است تجربهای موفق است که البته منتقدانی هم دارد.
برخی منتقدان عدم امکان دسترسی دانشآموزان در مناطق محروم عشایری و روستایی به امکانات اتصال هوشمند، همچنین عدم دسترسی دانش آموزان محروم به شبکهی اینترنت را از دلایل انتقادهای خود میدانند، اما از این نکته غافلاند که ما در مسیری گام گذاشتهایم که مسیر موفق عموم کشورها و به خصوص کشورهای توسعه یافته در حوزهی آموزش است؛ از طرف دیگر امکان اتصال دانش آموزان کشورمان به این شبکهی آموزش مجازی با سامانه و اپلیکیشنی داخلی فراهم شده است.
اگرچه با اقدامات موثر هفتههای اخیر در توسعهی شبکهی اینترنت در مناطق مختلف کشور و افزایش سرعت آن و راهاندازی پویش ایران همدل برای تهیهی تبلت و امکانات دسترسی به اینترنت برای دانش آموزان محروم، به نظر میرسد در آیندهی نزدیک میتوانیم شاهد امکان دسترسی فراگیر دانش آموزان کشورمان به شبکهی نوین اموزش مجازی باشیم، ولی نباید از مزایای اتصال دانش آموزان کشورمان به سامانهای داخلی که میتواند جایگزینی مناسب برای شبکههای خارجی باشد غافل بود و در این مسیر با رفع نواقص و ارائهی پیشنهادهای کاربردی باید به دنبال تقویت و پیشبرد این طرح موفق ملی بود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید