رییس شعبه ۶۲ سازمان تعزیرات حکومتی: دیجی کالا حق عرضه و فروش ماسک را نداشته است؛ این حجم از ماسکهای کشف شده، مصداق احتکار و عرضهی خارج از شبکه است/دیجیکالا: از فروش این ماسکها هیچ انتفاع مالی نداشتیم/ ۳۴ هزار ماسک به دروغ ۵ میلیون عنوان شد (+فیلم)
در پی کشف ماسکهای بهداشتی از انبار دیجی کالا؛ رییس شعبه ۶۲ سازمان تعزیرات حکومتی میگوید که دیجی کالا حق عرضه و فروش ماسک را نداشته است و این حجم از ماسکهای کشف شده، مصداق احتکار و عرضهی خارج از شبکه است؛ در حالی که دیجیکالا ادعا میکند ۳۴ هزار ماسک به دروغ ۵ میلیون عنوان شده و این شرکت از فروش این ماسکها هیچ انتفاع مالی نداشته است.
به گزارش سیتنا، در پی گشت مشترک سازمان تعزیرات حکومتی و کشف ماسکهای بهداشتی از انبار دیجی کالا، "ضاربیان" رییس شعبه ۶۲ سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با شبکه ایران کالا، گفت: با استعلامی که از وزارت بهداشت انجام دادیم دیجی کالا حق عرضه و فروش ماسک را نداشته و این حجم از ماسک های کشف شده هم مصداق احتکار و هم عرضه خارج از شبکه است.
به گفته ضاربیان ۵ میلیون عدد ماسک از انبارهای دیجی کالا کشف شده و انبارهای دیگری هم در حال بازدید است که گزارش آن در صورت مشاهده تخلف اعلام خواهد شد.
رییس شعبه ۶۲ سازمان تعزیرات حکومتی درباره سرنوشت ماسک های کشف شده هم گفت: این اقلام برای عرضه در بازار تحویل مراکز مجاز داده می شود و با صاحبان آن نیز برخورد قانونی خواهد شد.
به گزارش سیتنا، در همین حال، دیجی کالا در توضیحی که برای رسانهها ارسال کرده نوشته است:
"در حالی که همکاران عملیات ما، علیرغم نگرانی شیوع ویروس کرونا، در حال آمادهسازی و ارسال ماسکهای سفارش گذاشته شده مشتریان دیجیکالا بودند، مامورین سازمان تعزیرات حکومتی به مرکز پردازش دانش مراجعه کردند و بدون توضیح ۳۴ هزار عدد ماسک فروخته شده به مشتریان دیجیکالا را جمعآوری کردند. در حالی که طبق صورت جلسه سازمان تعزیرات ۳۴ هزار ماسک موجود بوده است، این عدد در گزارش مغرضانه شبکه تلویزیونی ایران کالا، به دروغ ۵ میلیون عدد عنوان شد. لازم به ذکر است که کلیه این ۳۴ هزار عدد ماسک در چندین روز پیش به فروش رفته و به نوبت در حال آمادهسازی و ارسال به مشتریان بوده است. ضمنا دیجیکالا در راستای مسئولیت اجتماعی خود از فروش این ماسکها هیچ انتفاع مالی نداشته و این ماسکها را با قیمت خرید به فروش رسانده است. بر این اساس هرگونه ادعای احتکار و سوء استفاده از ارائهی این خدمات به هموطنان در سراسر ایران، بیاساس، مغرضانه و کذب کامل است.
این اتفاق در حالی رخ داده که دیجیکالا چهار روز پیش طی نامهای رسمی به وزارتخانههای ارتباطات، بهداشت و صمت آمادگی خود را جهت در اختیار قرار دادن تمام توان لجستیکی و زیرساختی برای عرضه ماسک و کیتهای بهداشتی را با حاشیه سود صفر و بدون هیچ چشم داشت اقتصادی، اعلام کرده بود. همانطور که پیش از این به اطلاع مردم عزیز کشور رسانده بودیم، دیجیکالا با تمام توان زیرساختی و لجستیکی خود برای هرگونه کمک در اختیار مردم و بخش سلامت کشور است. بر این اساس دیجیکالا تنها در هفته اول پس از اعلام خبر شیوع کرونا بیش از ۲۲۰ هزار ماسک با سود صفر توزیع کرده است.
ضمن عذرخواهی از ۸ هزار مشتری عزیز دیجیکالا که از نقاط دور و نزدیک کشور این ۳۴ هزار ماسک را خریداری کرده بودند، اعلام میکنیم که این ماسکها هم اکنون در اختیار معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، قرار دارد و در نتیجه قادر به ارسال سفارش شما نیستیم. اطمینان خاطر میدهیم در اسرع وقت مبالغ پرداخت شده، به صورت کامل به مشتریان توسط دیجیکالا عودت داده میشود.
کارکنان دیجیکالا فرزندان این کشور هستند و در این شرایط سخت بدون تعطیلی، با پذیرش همه خطرات و با تمام توان در کنار مردم عزیز ایران ایستادهاند.
خاطر نشان میشود براساس ماده ۶ بند ۱۱ قانون مطبوعات؛ شبکه ایران کالای صداوسیما و کلیه رسانههایی که این خبر را منتشر کردهاند ملزم به انتشار تکذیبیه دیجیکالا هستند. شکایت و پیگیری حقوقی برای دیجیکالا محفوظ است".
افزودن دیدگاه جدید