کدخبر :2394 پرینت
19 اردیبهشت 1391 - 16:05

قاچاقچیان ترافیک بین‎الملل با استفاده از خطوط ثابت و ایرانسل به دام قانون افتادند

متن خبر

معاونت مبارزه با جرایم پلیس فتا طی یک عملیات ضربتی موفق به شناسایی و دستگیری 17 نفر از اعضای یک باند سرقت مکالمات بین المللی شدند که اقدام به استفاده‎ی غیر مجاز از پهنای باند اینترنت و شنود مخابراتی می‎کردند.

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه پلیس فتا، در خصوص 33 فقره پرونده‎ی استفاده‎ی غیرمجاز از پهنای باند به دادخواهی شرکت ارتباطات زیرساخت، کارشناسان و متخصصان پلیس فتا به ردگیری و شناسایی اعضای این باند اقدام کردند.


این باند با استفاده از خطوط تلفن شرکت مخابرات مبادرت به بهره گیری از لینک دورشوال که معادل چندین خط تلفن شهری است می‌نمودند، همچنین با ایجاد سایت غیرمجاز و قاچاق ترافیک وارده‎ی بین الملل سبب به خطر انداختن امنیت شبکه‌های مخابراتی و آسیب رساندن به تجهیزات شرکت ارتباطات زیرساخت شده بودند.


کارشناسان و نیروهای متخصص این پلیس موفق به کشف تجهیزات ترمینیشن شدند که در چندین نقطه از استان تهران نصب شده بود، همچنین پس از دستگیری اعضای این باند تعداد دیگری از این تجهیزات در محل دستگیری مدیران این باند کشف و ضبط شد.


همچنین پلیس فتا حدود 400 خط تلفن ثابت و تعدادی خط ایرانسل را که در مسیر ترمینیشن بکار گرفته شده بود را شناسایی و قطع کرد.


پلیس فتا هشدارداد: این پلیس با داشتن تیمی از کارشناسان مجرب و صاحب نظران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با تلاش و کار شبانه روزی اجازه‎ی هیچ گونه فعالیت غیر قانونی را به متخلفان این گونه جرایم نخواهد داد و با مجرمان برابر قوانین وضع شده‎ی جرایم رایانه‎ای برخورد قانونی خواهد داشت.

انتهای پیام

http://citna.ir/

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.