کدخبر :2281 پرینت
12 اردیبهشت 1391 - 12:18

فراخوان صدور پروانه‏‎ی فعالیت برای خبرنگاران سراسر کشور

متن خبر

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به خبرنگاران سراسر کشور برای صدور پروانه فعالیت خبرنگاری فراخوان داده است.

به گزارش سیتنا، به منظور جمع‌آوری سوابق و مستندات مربوط به فعالیت‌ شاغلین عرصه رسانه و خبر، اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، سامانه بانک اطلاعات خبرنگاران را به نشانی www.saman-gov.ir راه اندازی کرده است.

ایسنا ادامه داد که فعالان این حوزه می‌توانند با ثبت نام کامل در این سامانه، ضمن تعامل مستقیم و آنلاین با اداره کل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، از امکانات تعبیه شده در این سیستم به منظور ارائه درخواست‌های خود از جمله صدور پروانه فعالیت خبرنگاری استفاده کنند.

کارگروه تخصصی کار حرفه‌یی روزنامه‌نگاری براساس مستندات ارائه شده و سوابق و آثار متقاضیان نسبت به رتبه‌بندی ایشان اقدام می‌کند. در این بررسی به جز سابقه کار حرفه‌یی، شاخص‌هایی از قبیل مدرک تحصیلی، گواهی دوره‌های کارآموزی، میزان تسلط به زبان‌های رایج بین‌المللی، اخذ جوایز از جشنواره‌ها، تالیف کتب تخصصی با کاربرد رسانه‌یی و آموزش‌های ضمن خدمات یا کوتاه مدت روزنامه‌نگاری و ... ملاک ارزیابی قرار می‌گیرد و براساس تشخیص این کمیسیون و مجموع امتیاز اکتسابی از شاخص‌های فوق، ضمن صدور پروانه فعالیت خبرنگاری، رتبه متقاضیان در رده‌های خبرنگار کارآموز، خبرنگار، خبرنگار ارشد، روزنامه‌نگار، روزنامه‌نگار ارشد و روزنامه‌نگار خبره، تعیین می‌شود.
انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.