کدخبر :212731 پرینت
20 اردیبهشت 1397 - 21:24

از دعانویس‌هایی که از زنان سوء استفاده می کنند تا آنان که با تسخیر اجنه از غیب خبر می‌دهند!

در بسیاری از روایات تصریح شده که شیاطین در اخباری که به اولیای انسی خود نیز می‌دهند صادق نبوده و در بسیاری از موارد صدق و کذب را با هم مخلوط می‌کنند و حتی به دوستان خود نیز خیانت می‌کنند که ریشه این مساله را بایستی در عجز این افراد و کینه ورزی شیاطین نسبت به نوع انسان جست‌وجو کرد.

متن خبر

سعیده ساجدی نیا - سایت ایران پژواک؛ «ببخشید خانم کی نوبت ما میشه!؟ الان سه ساعته اینجا نشستیم منتظریم...
- مگه دفعه اولته!؟ اصلا برا چی اومدی؟ مشکلت چیه! حتما شوهرت با کسی جور شده، اومدی «آقا»، زنیکه رو جلوی چشماش خوار کنه؛ درسته؟!
مشکلم این چیزا نیست؛ به نظرتون با دعایی که بهم میدن، حل میشه!؟ من نه وقتشو دارم نه پول اضافی که بخوام هی برم و بیام؛ آخه خیلی گرفتارم...
- اینجا همه گرفتارن؛ قدرت «آقا» با بقیه فرق داره؛ کارش درسته؛ دعاهاش حرف نداره؛ گره از کار خیلی‌ها باز کرده، فقط باید عجول نباشی و همون چیزی که بهت میگن رو درست انجام بدی! اما شاید مجبور بشی چند بار دیگه باز هم بیای؛ بعضی وقتا مشکل آدما گره‌های کور داره؛ باز کردنش انرژی بیشتری می‌بره؛ نباید خسته بشی؛ کمی هم نیاز داره پول خرج کنی!
من الان هم با کلی زور و زحمت اومدم؛ اگر شوهرم بفهمه روزگارمو سیاه می‌کنه؛ آخه از این کارا خیلی بدش می‌یاد؛ میگه سیاهی و نکبت توی زندگی آدم میاره! خیلی می‌ترسم که اتفاق بدی نیفته؛ هیچ منبع درآمدی هم ندارم که بخوام پول خرج این چیزا کنم...
- حالا خودت میدونی دیگه؛ فکراتو بکن؛ این که می‌گی مشکل خیلی‌هاست اما وقتی نتیجه دعاهای «آقا» رو می‌بینن، نظرشون عوض می‌شه و خودشونو به آب و آتیش می‌زنن که بیان اینجا و «آقا» بهشون بگه چیکار کنن!! بخاطر همین پولاشونو جمع می‌کنن برای مشورت گرفتن؛ گاهی بعضی مشتری‌ها، هر روز قبل از رفتن به سرکار، اول یه سر میان اینجا، بعد میرن مقصد بعدی‌‎شون!
این که خیلی بده؛ یه جور اعتیاده! من اصلا دوست ندارم اسیر یه همچین جاهایی بشم؛ الانم حس خوبی ندارم از این که اینجام با کلی قایم موشک بازی؛ خدا کنه به من نگن باید بازم بیام که نمی‌تونم؛ یعنی کسی رو ندارم بچمو بذارم پیشش....
خانم ببخشید هنوز نوبت من نشده؛ به خدا دیرم شد!
- نگفتی مشکلت چیه!؟
مشکلم «نپرسه!!»
- نپرس!؟؟ همه چیزت عجیبه!
جرمم «عشق است و تنهایی!»
فکر کنم نوبتت شد...»

به گزارش ایران پژواک، هرچند چند وقتی است، طلسم و جادو و دعانویسی وارد عرصه ورزش و در رأس آن، لیگ برتر فوتبال هم شده است، اما همچنان گزارش‌های میدانی و شواهد به دست آمده حکایت از آن دارد که بیشترین درخواست‌هایی که از دعانویس‌ها می‌شود همچنان مربوط است به ازدواج و یا باز کردن طلسم‌هایی که برخی مردم تصور می‌کنند به آن دچار شده‌اند.
جالب است بدانید اروپایی‌ها و غیرمسلمان‌ها هم شاید بیش از ما گرفتار این مقوله با عنوان طالع بینی یا همان «استار» هستند و برای رفتن نزد طالع بینان، گاه نوبت‌های طولانی می‌گیرند، اما داستان ما با  آنها زمین تا آسمان تفاوت دارد؛ چراکه بسیاری از دعانویس‌ها بر اثر ریاضت‌های باطل و حرام که غیرشرعی هم است، آن طور که ادعا می کنند توانسته‌اند اجنه را تسخیر کنند و از قدرت جن‌های کافر و مشرک، این کارهای شیطانی و خبیث را انجام می‌دهند؛ اما اسلام به صورت کلی ارتباط با شیاطین را رد کرده و در روایات آمده است که به دنبال تسخیر اجنه نباشید!

در جریان این پیگیری، موردی گزارش می‌داد که برای بچه‌دار شدن سراغ دعانویس مشهوری رفته و او با نوشتن دعایی، ادعا کرده من باید خودم این دعا را در رحم شما قرار دهم! موضوعی که نه عقل و نه منطق آن را تأیید نمی‌کند، اما برخی زنان ساده‌لوح تن به چنین فریبکاران فرصت‌طلبی سپرده بودند به امید بچه‌دار شدن!
پرسشی که در این میان مطرح می‌شود، این که مگر پیغمبر (ص)، آنها که دیگران را گرفتار سحر و جادو می‌کنند، نفرین نکرده‌اند؟ پس چرا برخی همچنان دست از کارهای شیطانی برنمی‌دارند؟ پاسخش دو کلمه است: به خاطر «پول و نفسانیت!»
وگرنه خداوند نسبت به تمام مخلوقاتش حتی یک کرم، لطیف و مهربان است؛ اگر به او توکل و امورمان را به او واگذار کنیم، هیچ کسی نمی‌تواند با سحر و جادو بر ما تأثیری بگذارد و بیشتر این افراد جیبی برای خودشان دوخته‌اند و با عوامفریبی و نشان دادن این که قادر به حل مشکلات مردم هستند، تنها منافع مادی و شهوانی خود را ارضا می‌کنند، چراکه کسی که هدفش خدمت است، مردم گرفتار را با ترفندهای مختلف سرکیسه نمی‌کند.
در روایات آمده است که به دنبال تسخیر اجنه نباشید! به گفته کارشناسان ادیان و مذاهب، این تسخیرها بی‌تردید پیامدهایی به همراه دارد، زیرا اجنه برای خود حوزه و قلمرویی دارند که نباید به آن وارد شد؛ در غیر این صورت آنها هم به قلمرو شما وارد می‌شوند و اجنه‌ کافر، وقتی ما، حیاتشان را به خطر می‌اندازیم و وارد زندگیشان می‌شویم، بی‌تردید واکنش نشان می‌دهند و تلاش می‌کنند از خودشان دفاع کنند و به این ترتیب بر جان و وجود ما مسلط می‌شوند.

بر اساس گزارشی که فارس با عنوان «از سرکتاب تا توهم» منتشر کرده، حجت‌الاسلام حسین محمدی، کارشناس متافیزیک به این موضوع اشاره کرده که اساتید علوم غریبه بسیار اندک شمار هستند و شاید در کل دنیا به اندازه انگشتان دست هم نرسند!
او گفته است: سال‌های پیش که در این علوم کار می‌کردم، گفتند فردی متبحر در این زمینه فلان مکان حضور دارد و بسیار عالی از غیب خبر می‌دهد، خیلی تعریف می‌کردند، به دنبال آن آقا رفتم، از سر خیابان که به سمت منزلش می‌رفتم، شاید نزدیک به 10 نفر استاد علوم غریبه پیدا شد، در صورتی اگر آن شخص توانی در این حوزه داشت، چیزی را برای خودش می‌نوشت که از بدبختی و فلاکت دربیاید که محتاج 5 هزار و 10 هزار تومان من نباشد، جالب این که پیش استاد مورد نظر رفتم، دیدم استاد بار علمی ندارد و یک عده آدم جاهل، بی‌جهت او را بزرگش کرده‌اند!
این کارشناس متافیزیک با بیان این که «سیره علما این نبوده است که از جن استفاده کنند»، عنوان کرده است: من شاگرد آیت‌الله بهجت و شاگرد خیلی از عرفا مانند آیت‌الله تهرانی بودم، کدام یک از عرفا از علوم غریبه استفاده می‌کردند، عرفای ما ساحتشان فرق می‌کند، انسان در ساحت توحید با سیر و سلوک مرتبه وجودی پیدا می‌کند، یعنی انسان بعد از سیر در عالم ماده، وجود برزخی پیدا می‌کند و با سلوک الی‌الله، وجود ملکوتی و جبروتی پیدا می‌کند، فرق می‌کند با سخنان بیهوده‌ای که این افراد می‌گویند، آقای بهاءالدین، آقای بهجت، سیدقاضی فرق می‌کنند، این‌ها با جن‌گیری به این مرتبه نرسیدند.
محمدی تصریح می‌کند: ممکن است افراد از طریق رحمانی یا شیطانی با جنیان ارتباط برقرار کنند، چراکه انسان کافر هم می‌تواند با موجودات برزخی ارتباط برقرار کند، حتی تسخیر می‌کند و از آن‌ها کار بکشد، ربطی به ایمان انسان ندارد، یک کافر می‌تواند به طرق مختلف با چله‌ها و ریاضت‌های خاص - این‌ گونه افراد نادرالوجودند- به علوم غریبه دسترسی پیدا کنند.

آیا جنیان از آینده خبر دارند؟
در ادامه این گزارش، حجت‌الاسلام حسین عرب، کارشناس متافیزیک به این پرسش این گونه پاسخ داده است: مثل این که یک نفر ما را نگاه می‌کند که زن هستید یا مرد؟ یعنی از قیافه سریع این مطلب را متوجه می‌شود، جنیان این قبیل مسایل را تا حدودی متوجه می‌شوند و ممکن است بگویند مبتلا به چه بیماری هستید، چند فرزند دارید، روابط اجتماعی شما با همکارانتان چگونه است و ... که اینها اخباری از آینده نیست، بلکه مکانیسمی است که خدا این ‌گونه خلق کرده است.
وی با بیان این که «دعانویس با دادن اطلاعات جزئی به مخاطب از طریق جنیان، اعتماد او را جلب می‌کند»، اظهار می‌کند: برای نمونه خواستگار برای دخترتان آمده است و اطلاعات‌ دقیقی به شما می‌دهد و شما هم اعتماد می‌کنید، بعد می‌گوید این ازدواج خوب نیست، نسخه‌ای که می‌دهد، روی هوا است، در اینجا فرد نباید به مشورتی که به او می‌دهد اعتماد کند، در واقع مشورتی که مبتنی بر اطلاعاتی باشد که شیاطین جنی می‌دهند، قابل اعتماد نیست!
به استناد اظهارات این کارشناس عرفان‌های نوظهور، در بسیاری از روایات تصریح شده که شیاطین در اخباری که به اولیای انسی خود نیز می‌دهند صادق نبوده و در بسیاری از موارد صدق و کذب را با هم مخلوط می‌کنند و حتی به دوستان خود نیز خیانت می‌کنند که ریشه این مساله را بایستی در عجز این افراد و کینه ورزی شیاطین نسبت به نوع انسان جست‌وجو کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.