واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد به تبلیغات جنجالی «به وقت شام»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پارهای از تحولاتی که این تیم تبلیغاتی «به وقت شام» پدید آورده است خود آقای حاتمی کیا را هم متحیر کرد.
به گزارش ایسنا، سید عباس صالحی در حاشیه جلسه هیئت دولت امروز (چهارشنبه 19 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران درباره تغییر زمان نمایشگاه کتاب از ماه اردیبهشت به ماه دیگر اظهار کرد: نزدیک به سی سال است که نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه برگزار شده است و وقتی که تقویم تاریخی حدود سی سال این رویداد را در خود دارد جابجا کردن آن کاری غیرممکن است.
او در پاسخ به این پرسش که آیا خروج آمریکا از برجام در حوزه فرهنگی ایران تاثیری خواهد داشت یا خیر نیز گفت: به نظر می آید ما در یک موضع قوی و مقتدر هستیم. امروز در شرایطی هستیم که دنیا از لحاظ حقوقی و سیاسی با ایران همراه است و آمریکا تنها است.
وزیر ارشاد ادامه داد: موافقتنامهای که توسط کشورهای اروپایی، آمریکا، چین، روسیه و ایران امضا شد، موافقتنامه بینالمللی است که وجوه بینالمللی دارد، پشتوانه آن هم از لحاظ حقوقی و هم از لحاظ افکار عمومی پشتوانهای قوی است.
صالحی افزود: امروز که ترامپ از این موافقتامه خارج می شود درحقیقت یک پشتوانه حقوقی را پاره میکند، امروز آمریکا تنها تر از هر روز است.
او در ارتباط با ضرورت وجود چارچوب تبلیغات برای فیلمهای سینمایی گفت: حتما برای تبلیغات فیلمها چارچوبهایی داریم اما ایدههای تازه این چارچوبها را در می نوردد. برخی از کارگردانان یا مجموعههای تبلیغاتی می خواهند به سمت ایدههای تازه حرکت کنند و این ایدهها ممکن است در چارچوبهای ما تعریف نشده باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به نوع تبلیغ فیلم «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا در مجتمع تجاری کوروش گفت: اینکه میخواهند با کاراکترهای فیلم به صورت زنده با مردم نسبتی برقرار کنند، در تئاتر، کنسرت و سینما سابقه داشته است و مجاز بوده است. اما پارهای از تحولاتی که این تیم تبلیغاتی پدید آورده است خود آقای حاتمی کیا را هم متحیر کرد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید