کدخبر :212111 پرینت
04 اردیبهشت 1397 - 10:52

رگولاتوری مرجع صدور مجوز دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی شد

مطابق تصویب هیات وزیران سازمان تنظیم مقررات باید نسبت به صدور مجوز راه اندازی، تاسیس، نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت و پخش عمومی غیردولتی و برون سپاری خدمات ابلاغی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور اقدام کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، بر اساس تصویب هیات وزیران در خصوص شرایط و برنامه زمان بندی خدمات قابل برون سپاری به دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی و غیردولتی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مرجع صدور مجوز دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی شد.
هیات وزیران در جلسه 28 فروردین ماه امسال تصویب کرد که کلیه دستگاه های اجرایی خدمات دهنده باید ظرف دو سال از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، به منظور کاهش تصدی های دولت، سهولت دسترسی و ارتقای سطح کیفیت ارایه خدمات به شهروندان و کاهش مراجعات مردم به دستگاه های اجرایی از طریق تجمیع خدمات قابل واگذاری در دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی با هدف کاهش هزینه تمام شده خدمات و جلوگیری از ترددهای غیرضرور در سطح شهرها و روستاها، تمامی خدمات قابل واگذاری تعیین شده از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور را از طریق دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی ارایه کنند.
همچنین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شد تا نسبت به صدور مجوز راه اندازی، تاسیس، نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و برونسپاری خدمات ابلاغی از سازمان اداری و استخدامی کشور با رعایت قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی مصوب 1387، اقدام کند.
البته مطابق این تصویب نامه، دریافت، بررسی و تایید تقاضا در استان ها در کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان اداری و استخدامی کشور و استانداری صورت می گیرد و در پایان، صدور مجوز نهایی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
ضمنا کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز وظیفه دارد تا مطابق قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جهوری اسلامی ایران، نسبت به تصویب تعرفه ارایه خدمات دولت الکترونیک به دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی اقدام کند.
در ادامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید ظرف پنج ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه نسبت به تکمیل و فراگیر کردن سامانه مدیریت درخواست، تمدید و لغو پروانه، ثبت و به روزرسانی اطلاعات دارندگان پروانه و دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی، مدیریت تعرفه ارایه خدمات، مدیریت و نظارت بر عملکرد دفاتر، مدیریت واگذاری خدمات به دفاتر و همچنین رسیدگی به شکایات و انتقادات و پیشنهادات اقدام کند.
سازمان اداری و استخدامی کشور نیز باتوجه به قوانین و مقررات مربوط در دوره های زمانی شش ماهه، باید فهرست، شرایط و برنامه زمان بندی خدمات قابل برون سپاری به دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی را با همکاری دستگاه های اجرایی خدمات دهنده، استخراج و به دستگاه های اجرایی ذیربط و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابلاغ کند.
ضمن اینکه برون سپاری نباید مانع ارایه خدمت دستگاه ها از طریق سایر کانال های دسترسی الکترونیکی شود.
در پایان هیات وزیران مصوب کرد تا در اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395، آیین نامه ایجاد و بهره برداری از دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی لغو شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.