کدخبر :211264 پرینت
22 فروردین 1397 - 08:51

شرایط جدید پیش‌فروش سکه/ امکان تبادل سکه‌های خریداری‌شده به‌صورت الکترونیکی

بانک مرکزی با هدف بازگشت آرامش به بازار سکه تغییراتی در قیمت و زمان پیش‌فروش سکه اعمال کرده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، رئیس کل بانک مرکزی که در برنامه تیتر امشب حضور یافته بود از برنامه جدید این بانک برای بازگشت آرامش به بازار طلا خبر داد و گفت:‌ تغییراتی در زمان و قیمت پیش‌فروش سکه اعمال کردیم که بانک ملی بر اساس آن، نسبت به ثبت‌نام مردم اقدام خواهد کرد.

سیف افزود: بر همین اساس پیش‌فروش سکه با سررسید یک‌ماهه یک میلیون و 590 هزار تومان، سه‌ماهه یک میلیون و 540 هزار تومان، شش‌ماهه یک میلیون و 475 هزار تومان، 9ماهه یک میلیون و 410 هزار تومان، 12ماهه یک میلیون و 350 هزار تومان، 18 ماهه یک میلیون و 245 هزار تومان و دو ساله یک میلیون و 160 هزار تومان انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: قیمت‌های پیش‌فروش سکه ثابت نخواهد بود چراکه با روند بازار تعدیل خواهیم کرد.

بانک مرکزی هم البته در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که به‌منظور ایجاد امکانات بیشتر برای متقاضیان پیش‌خرید، امکان ودیعه و نگهداری سکه‌های خریداری‌شده پس از سررسید (موعد تحویل) به‌صورت امانت نزد بانک ملی ایران در صورت توافق بانک و خریدار نیز فراهم خواهد بود.

علاوه بر این، در آینده نزدیک امکان جابه‌جایی و تبادل سکه‌های خریداری‌شده از طریق کارت سکه تحویل‌شده به متقاضیان به‌صورت الکترونیکی و از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک نیز میسر شده و از این طریق خطرات ناشی از جابه‌جایی و نگهداری سکه نزد متقاضیان کاهش خواهد یافت.

متقاضیان خرید سکه در طرح پیش‌فروش می‌توانند به شعب منتخب بانک ملی مراجعه و نسبت به پیش‌خرید اقدام کنند.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.