چالشها و موفقیتهای مسیر کارآفرینی در ایران در «کافه کارآفرینی» بررسی شد
اولین قسمت از فصل دوم سمینارهای تخصصی کارآفرینی با عنوان «کافه کارآفرینی» دوشنبه 7 اسفند به همت انجمن علمی کل دانشگاه و دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
به گزارش سیتنا، وحید قنبری زاده، دبیر اجرایی کافه کارآفرینی، گفت: کافه کارآفرینی نام مجموعه ای از سمینارهای انگیزشی -آموزشی است که در برترین دانشگاه های کشور با هدف انتقال تجربه کارآفرینان موفق و ترویج فرهنگ ارزش آفرینی برگزار می شود. در کنار این رویدادها، شبکهسازی میکنیم و میتوانیم از فرصت گفتوگو با کارآفرینان بزرگ صنعت فناوری اطلاعات و اعضای اکوسیستم استارتاپها استفاده کنیم.
در این سمینار، نژده هوانسیان، همبنیان گذار و استراتژیست باما و علی کشفی، همبنیان گذار فلایتیو حضور داشته و درباره تجربه های نوگرایانه خود در زمینه استارتاپ ها، چالش ها و ظرفیت های پیش رو در مسیر کارآفرینی صحبت کردند.
در بخشی از این برنامه، نژده هوانسیان در پاسخ به این سوال که چرا سایت باما هیچ وقت درگیر تبلیغات پرزرق و برق نشده است؟ گفت: متاسفانه و خوشبختانه رقیب بزرگی برای باما وجود نداشته است. وی همچنین تاکید کرد که هیچ قسمتی از سایت باما کپی برداری نبوده است.
یک از دانشجوییان از هوانسیان سوال کرد که پس از معرفی اولیهی پروژه، کاربران را چطور جذب کردید؟ وی در جواب اظهار کرد: کمپینی طراحی کردیم که در آن افراد توسط پیامک (sms) به سوال ما جواب میدادند که جایزه این کمپین آیفون بود و کمپین موفقی هم بود.
در بخش بعدی سمینار کافه کارآفرینی علی کشفی هم بنیان گذار سایت فلایتیو تجربیات خود را طی سال های متمادی حضور در اکوسیستم استارتاپی شرح داد.
وی در سخنانش بیان کرد: به نظر من این جمله که از هر ده استارتاپ یکی موفق می شود، اشتباه است، در واقع از هر ده استارتاپ یکی زنده می ماند و از هر ده استارپی که زنده مانده است تنها یکی موفق می شود.
علی کشفی در ادامه تاکید کرد که تیم موسس استارتاپ باید مکمل، هم هدف، آمادهی تحمل سختی آگاه به کار گروهی باشند.
کشفی در پاسخ به سوالی درباره جذب سرمایه گذار، گفت: جذب سرمایه گذار راه نجات یک استارتاپ نیست، اگر جذب سرمایه گذار زود انجام شود، انگیزه تیم برای پیشرفت کمتر می شود و اگر دیرتر صورت بگیرد رقبا بازار را می گیرند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید