کدخبر :208038 پرینت
29 بهمن 1396 - 11:36

هر دقیقه 41 گوشی در ایران فروخته می‌شود

مدیرعامل شرکت انفورماتیک‌گستر، آمار فروش گوشی‌های تلفن همراه در کشور را 41 دستگاه در دقیقه اعلام کرد و از سهم بازار 15 درصدی موبایل‌هایی با قیمت بالای 3 میلیون‌تومان خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، برند بلو با تمرکز بر ارائه‌ی گوشی‌های مقرون به صرفه وارد بازار ایران شده است و در حال حاضر بالغ بر 3 درصد از ظرفیت کل بازار موبایل را در اختیار دارد که این سهم بازار را به واسط خوش‌قیمت‌ترین مدل‌های بازار در حوزه گوشی‌های هوشمند و غیرهوشمند بدست آورده است. در این مراسم همچنین از سایت بولد موبایل به نشانی Boldmobile.ir نیز برای اطلاع‌رسانی مشخصات فنی و قیمت گوشی‌های بلو رونمایی شد.

حسین غروی‌رام مدیرعامل شرکت انفورماتیک گستر، با اشاره به حجم بازار برند بلو و رشد بسیار سریع آن در بازار جهانی موبایل، گفت: «برند بلو (blu Products) با ایده طراحی گوشی‌های نوآورانه و مقرون به‌صرفه برای نیازهای روزمره، راه‌اندازی شد و تاکنون سریع‌ترین رشد را در میان برندهای موبایل داشته است. این برند از سال 2010 تا کنون بالغ‌بر 50 میلیون گوشی عرضه کرده است و اکنون به بیش از 40 کشور جهان صادرات دارد».

وی در ادامه با اشاره به حجم بالای فروش بلو در قاره آمریکا، گفت: «بلو رتبه نخست فروش گوشی‌های بدون سیم‌کارت را در کل قاره آمریکا در اختیار دارد و پس از راه‌اندازی دفتر هنگ‌کنگ اکنون در بازارهای آسیایی نیز موفقیت‌های زیادی کسب کرده است».

بازار 2.2 میلیارد دلاری ایران

غروی‌رام به عنوان یکی از اعضای انجمن واردکنندگان موبایل در نشست خبری معرفی گوشی‌های بلو در ایران با اشاره به تحقیقات بازار شرکت انفورماتیک‌گستر به تشریح ظرفیت‌های بازار ایران پرداخت و در مورد وسعت بازار گوشی تلفن همراه در کشور، گفت: «بطور متوسط ماهانه 600 هزار گوشی تلفن همراه در کشور فروخته می‌شود و ظرفیت واقعی بازار تلفن همراه ایران 7.2 میلیون گوشی در سال است. در واقع می‌توانیم بگوییم در هر دقیقه در بازار ایران 41 گوشی تلفن همراه فروخته می‌شود که متوسط قیمت آنها 1.4 میلیون تومان است».

وی با اشاره به دسته‌بندی‌های بازار به لحاظ تعداد و سهم ریالی هر کدام از آنها، گفت: گوشی‌های زیر 500 هزار تومان (کمتر از 100 دلار) از نظر تعداد 17% سهم بازار دارند و این در حالی است که ارزش ریالی آنها تنها 2 درصد از ظرفیت کل بازار ایران است. گروه بعدی که گوشی‌های بین 500 هزار تومان تا یک میلیون‌تومان را تشکیل می‌دهند 24 درصد بازار را به خود اختصاص داده‌اند اما سهم ریالی این گروه از بازار نیز چندان گسترده نیست و حدود 10 درصد گردش مالی بازار متعلق به این دسته است.

گوشی‌های بین 1 تا 1.5 میلیون تومان که پرمخاطب‌ترین دسته از موبایل‌های بازار ایران هستند، از نظر تعداد حدود 26 درصد حجم بازار را در اختیار دارند و از لحاظ سهم ریالی از گردش مالی بازار 19 درصد ظرفیت بازار به این دسته اختصاص دارد.

مدیرعامل انفورماتیک‌گستر در ادامه‌ی نشست خبری معرفی گوشی‌های بلو با اشاره تغییر الگوی انتخاب کاربران در مورد گوشی‌های گران قیمت، گفت: «گوشی‌های بین 1.5 تا 2 میلیون تومان و 2 تا 2.5 میلیون تومان به ترتیب 6 درصد و 2 درصد از نظر تعداد، سهم بازار دارند و این در حالی است که سهم ریالی آنها از بازار ایران به ترتیب 8 درصد و 4 درصد است. اما زمانی که بازار گوشی‌های بالای 3 میلیون تومان را بررسی کنیم خواهیم دید که این گروه 15 درصد از گوشی‌های موجود در بازار را شامل می‌شوند ولی سهمی که از گردش مالی بازار دارند در حدود 44% است».

بازار 17 میلیاردی گوشی‌های مقرون به صرفه

غروی‌رام در ادامه با تحلیل حجم بازار و ارزش ریالی هر یک از این گروه‌ها، گفت: « 70% بازار ایران را گوشی‌هایی با قیمت زیر 1.5 میلیون‌ تومان تشکیل می‌دهند اما سهم آنها از گردش مالی بازار تنها 31 درصد کل ارزش ریالی بازار ایران است. با توجه به افزایش نرخ ارزش برآورد ما این است که سهم بازار گوشی‌های ارزان قیمت با قیمت زیر 500 هزار تومان رشد خواهد کرد و این سهم بازار را از گروه موبایل‌هایی با قیمت متوسط جذب می‌کند. می‌توان پیش‌بینی کرد که بازار گوشی‌هایی با قیمت متوسط به زودی کمرنگ خواهد شد و دو دسته گوشی‌های ارزان قیمت و گران‌قیمت در این بازار موفق خواهند بود. طبق تحقیقاتی که واحد توسعه بازار شرکت انفورماتیک گستر انجام داده متوسط قیمت برای گوشی‌های ارزان قیمت حدود 165 هزار تومان است».

بلو صاحب 3.3 درصد حجم بازار

مدیرعامل انفورماتیک گستر با تحلیل بازار گوشی‌های زیر یکصد دلار در ایران، گفت: در محدود قیمت گوشی‌هایی با ارزش زیر 500 هزار تومان که گردش مالی 17 میلیارد تومان در ماه دارند، برند نوکیا سهم بازار مناسبی دارد و پس از آن سامسونگ، هواوی  و تکنو حضور دارند که مجموعا 55 درصد بازار را به خود اختصاص داده‌اند. اما نکته اینجاست که 25% بازار در دست برندهای بی‌نشان با کیفیت نامناسب قرار دارد که خدماتی هم به مشتریان نمی‌دهند. برند بلو در مدت حضور خود در ایران توانسته است حدود 20 درصد از بازار گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه را بدست آورد و این برند در حال حاضر 3.3 از بازار کل موبایل‌ها در ایران را در اختیار دارد. پیش‌بینی می‌کنیم در نیمه دوم سال آینده بتوانیم این تعداد را تا 6.6 درصد از حجم کل بازار توسعه دهیم و ماهانه 40 هزار گوشی موبایل در بازار توزیع کنیم».

گسترش خدمات بلو در ایران

اکبر جعفری مدیر خدمات پس از فروش شرکت انفورماتیک‌گستر در ایران با تاکید بر ارائه خدمات مناسب در حوزه گوشی‌های مقرون‌به صرفه، گفت: «شرکت انفورماتیک‌گستر بیش از 20 سال است که در بازار فناوری‌اطلاعات ایران حضور دارد و به دلیل این سابقه طولانی از 2 سال پیش که وارد بازار موبایل شدیم به راحتی توانستیم نیاز بازار در حوزه خدمات را تشخیص دهیم. کلیه گوشی‌هایی که توسط این شرکت ارائه می‌شوند در واحد مهندسی به دقت بررسی می‌شوند و با توجه به ویژگی‌های کاربران ایرانی در معرض تست‌های سخت‌گیرانه‌ای قرار می‌گیرند. اگر در مورد این گوشی‌ها مواردی را تشخیص دهیم که نیاز به اصلاح دارند با توجه به ارتباط مناسبی که با کمپانی بلو داریم، این اصلاحات را منتقل و نمونه‌های جدید دریافت می‌کنیم. در نهایت مدل‌هایی که موفق به عبور از این آزمون‌ها شوند در سبد فروش انفورماتیک‌گستر قرار می‌گیرند».

مدیر خدمات پس از فروش شرکت انفورماتیک‌گستر در ادامه با اشاره به فرآیند انتخاب بلو برای عرضه در بازار ایران، گفت: کیفیت محصول مهمترین ویژگی مورد نظر ما برای انتخاب یک برند مناسب بود که بلو به خوبی این ویژگی را دارد. در تولید محصولات بلو از قطعاتی با کیفیت مناسب استفاده می‌شود و در خط تولید این گوشی‌ها نیز جدیدترین فناوری‌های روز به‌کار گرفته شده‌اند. این موضوع باعث شده تا نرخ بازگشت برای دریافت خدمات فوق‌العاده پایین باشد و تنها 0.28 درصد از گوشی‌های بلو در ایران به دلایل گوناگون به مراکز خدمات بازگشت داده شده‌اند و می‌توانیم بگوییم هیچ برندی به این عدد دست پیدا نکرده است. این درصد پایین باعث افزایش رضایت‌مندی و اطمینان خاطر مشتریان شده است.

جعفری در ادامه با اشاره به گستردگی مراکز خدمات پس از فروش انفورماتیک‌گستر در کشور، گفت: دفتر مرکزی خدمات پس از فروش ما در تهران قرار دارد اما در کلیه مراکز استان‌ها نمایندگی‌ خدمات پس از فروش را ایجاد کردیم. ما دستورالعمل‌های مشخصی را برای کل کشور در نظر گرفتیم و حداکثر تا 3 روز پاسخگوی مراجعان هستیم البته در 80 درصد موارد زمان پاسخگویی ما بیش از 1 روز نخواهد بود. کلیه واحدها دارای سیستم یکپارچه مدیریت خدمات زیر نظر واحد مرکزی هستند و روی کلیه فرآیندهای خدماتی به دقت نظارت می‌شود تا مشتریان بتوانند خدمات قابل قبولی را از نمایندگی‌ها دریافت کنند. در زمینه تامین قطعات مورد نیاز با پیش‌بینی‌های واحد فروش، کلیه قطعات بر اساس نیاز یک‌ساله خریداری می‌شود و بطور همزمان با عرضه گوشی در کشور، تامین قطعات نیز انجام می‌شود تا کوچک‌ترین تاخیری در ارائه سرویس نداشته باشیم.

گستردگی از 50 هزار تا 2 میلیون تومان

احسان اعتباری فریمانی، مدیر فروش شرکت انفورماتیک‌گستر با اشاره به مدل‌های موجود در بازار ایران، گفت: در حال حاضر بالغ بر 25 مدل در بازار ایران قابل تهیه هستند که تا یک‌ماه آینده این تعداد به بیش از 35 مدل افزایش خواهد یافت. دامنه قیمت گوشی‌های بلو نیز بسیار متنوع است و از حدود قیمت 50 هزار تومان تا 2 میلیون تومان را شامل می‌شوند. گوشی‌های بلو در حال حاضر در هر دو گروه گوشی‌های غیرهوشمند و هوشمند، مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی‌های موجود در بازار هستند.

گستردگی نمایندگان فروش در بیش از 60 شهر کشور باعث شده تا برند بلو در مدت زمان کوتاه حضور خود در ایران بتواند سهم بازار چشمگیری داشته باشد که از میان آنها می‌توان به آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، مازندران، اصفهان، یزد، گلستان و گیلان اشاره کرد.

سبد موبایل بلو در ایران

مدیر فروش انفورماتیک‌گستر با اشاره به حجم فروش بالای مدل‌های بلو در بازار ایران، گفت: «مدل Z3 Music با قیمت کمتر از 60 هزار تومان، پرفروش‌ترین کالای ما در تمام استان‌ها و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی در میان تمام مدل‌های بازار است. در میان مدل‌های اندرویدی نیز مدل Advance 4.0 L3 با تنوع پنج رنگ، با بهای کمتر از 200 هزار تومان بهترین قیمت را در میان مدل‌های اندرویدی بازار ایران دارد. بلو در مدل‌های حرفه‌ای نیز تاکید زیادی روی قیمت مناسب دارد به عنوان مثال در مدل Vivo 6 یا مدل جدید Vivo 8 با دوربین سلفی 20 مگاپیکسل که به زودی وارد بازار ایران خواهد شد، بهترین قیمت را در مقایسه با قابلیت‌های گوشی می‌توان مشاهده کرد. کلیه گوشی‌های بلو از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند و مجهز امکانات کاربردی مانند چراغ قوه حتی در گوشی‌های ساده هستند. بلو در میان مدل‌های ضدآب و ضدضربه، مدل Tank Xtreme 2.4 را دارد که با استقبال خیلی خوبی در بازار مواجه شد زیرا علاوه بر امکانات منحصر به فرد دارای حدود قیمت 200 هزار تومان است. گوشی تلفن همراه بلو مدل Joy برای افراد کم‌توان یا سالمندان طراحی شده و علاوه بر دکمه‌های بزرگی که دارد به یک دکمه SOS مجهز شده تا در مواقع اضطرای با پنج شماره بطور خودکار تماس بگیرد».

اعتباری در ادامه با اشاره به موفقیت‌های این برند در فروش آنلاین گفت: «بلو طی ماه‌های گذشته در میان پرفروش‌ترین برندهای موبایل دیجی‌کالا قرار داشته و توانستیم رکورد خوبی در حراجمعه بامیلو داشته باشیم. سایت بولد موبایل (boldmobile.ir) نیز از امروز به طور رسمی معرفی و کار خود را آغاز کرده است.

در حال حاضر طی همکاری خوبی که با سایت کلاب‌ورزش www.clubvrzesh.com داشتیم روی گوشی‌های بلو یک کوپن تخفیف 50 هزار تومانی ارائه می‌شود و خریداران با ثبت شماره IMEI گوشی می‌توانند از این تخفیف بهره‌مند شوند. همچنین برای مشتریان برند بلو هدایای دیگری نیز در نظر گرفته شده که در دو بخش نمایندگان فروش در قالب پاداش و بخش مشتریان به صورت قرعه‌کشی در هر شهر به خریداران این برند تقدیم می‌شود».

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.