کدخبر :205482 پرینت
28 آذر 1396 - 10:46

واگذاری 20 درصد از سهام دیجی‌کالا به یک شرکت هلندی

مدیر دیجی کالا، گفت: شرکت هلندی که در دیجی‌کالا سرمایه‌گذاری کرده یک صندوق اینترنتی وام به شرکت‌های بزرگ است که کار خود را تازه شروع کرده و توانسته ۲۰ درصد از سهام دیجی‌کالا را خریداری کند.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا به نقل از ایلنا، اولین نشست خبری شرکت دیجی‌کالا به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین در ایران و منطقه خاورمیانه با حضور حمید و سعید محمدی بنیانگذاران دیجی‌کالا و اصحاب رسانه برگزار شد.

حمید محمدی یکی از بنیانگذاران فروشگاه دیجی‌کالا درباره اشتغالزایی این فروشگاه آنلاین، گفت: هزینه اشتغالزایی در حوزه استارتاپ ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان است این در حالی است که اشتغالزایی در پتروشیمی برای هر شغل ۲ تا ۳ میلیارد هزینه به دنبال دارد که در صنعت فولاد نیز یک تا یک و دو دهم میلیارد برای هر شغل نیاز است. دیجی‌کالا قصد دارد تا در چشم‌انداز سه ساله ۱۰ ۰هزار شغل مستقیم و بیش از ده‌ها هزار شغل غیرمستقیم را ایجاد کند.

سعید محمدی با اشاره به میزان فروش دیجی‌کالا، گفت: ۵۴۰ هزار جلد کتاب از سال ۹۴ تا به امروز، ۱۰۰ هزار کالای صنایع دستی در دیجی‌کالا  به فروش رسیده است، ۵۰ هزار نوع کالای ایرانی نیز برای حمایت از تولید ایرانی در دیجی‌کالا قرار گرفته که باعث شده تا ۱۶۲ کارگاه مورد حمایت قرار بگیرد. همین مساله اشتغالزایی گسترده‌ای به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه بعد از ۱۰ سال مدل کسب و کار خرده‌فروشی دیجی‌کالا  برای سایر فروشندگان قابل استفاده شد، گفت: هم‌اکنون ۳هزار فروشنده کالاهای خود را در دیجی‌کالا عرضه می‌کنند و قرار است تا در آینده ۱۰۰ هزار تولید کننده و فروشنده کالای خود را در دیجی‌کالا عرضه کنند و در نهایت قصد آنها به بازار هدف ۲۰۰ میلیونی برسیم.

محمدی تاکید کرد: رونق تولید ملی اشتغالزایی مبارزه با قاچاق کالا و رشد صادرات غیر نقدی از جمله مزایای اقتصادی و اجتماعی بازارهای آنلاین است. همچنین دسترسی وسیع مردم در تمام کشور روش‌های نوین برای بازاریابی و امکان عرضه نامحدود کالا از مزایای بازار مجازی است.

حمید محمدی با اشاره به مرکز پردازش دیجی‌کالا، گفت: بزرگ‌ترین مرکز پردازش کالا در خاورمیانه و شمال آفریقا با ۵۰ هزار مترمربع فضا و ظرفیت ۴ میلیون آیتم کالا با دو کیلومتر نوار نقاله برای دیجی‌کالاست که افتخاری است که توسط یک شرکت ایرانی پیاده‌سازی شده است. دیجی‌کالا ظرفیت دارد تا ۳۰۰ هزار کالا را پردازش کند و پردازش هر کالا در زمانی که فروشگاه در تخفیف نباشد فقط ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

حمید محمدی درباره فعالیت این شرکت در منطقه خاورمیانه، اظهار کرد: در سال ۹۷ قصد داریم برای گسترش خرید آنلاین در منطقه و استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسایه به فعالیت در یکی از کشورهای همسایه مانند عراق، سوریه، افغانستان یا پاکستان مشغول شویم. ارائه سرویس فوق سری با جت و ارائه سرویس پرایم همچون فروشگاه آمازون اقدامات بعدی دیجی‌کالاست.

وی درباره رکوردهای دیجی‌کالا، افزود: رکورد فروش در یک روز ۲۵۰ هزار کالاست و رکورد بازدید ۱۵ میلیون بازدید به صورت روزانه بوده است که باعث شده تا دیجی‌کالا یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین باشد. مردم باید بدانند که هدف از ایجاد کمپین‌های اینترنتی افزایش فروش نیست در حقیقت ما با استفاده از این کمپین‌ها قصد داریم تا خریداران آفلاین را به خرید آنلاین تبدیل کنیم.

سعید محمدی درباره سرمایه‌گذاری یکی از ارگان‌های نظامی در دیجی‌کالا و سرمایه‌گذاری شرکت هلندی بی‌نام و نشان در دیجی‌کالا، خاطرنشان کرد: دیجی‌کالا هیچ سرمایه‌گذار غیر خصوصی ندارد و حضور سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به عنوان سرمایه‌گذار در دیجی‌کالا تکذیب می‌شود. شرکت هلندی که در دیجی‌کالا سرمایه‌گذاری کرده یک صندوق اینترنتی وام به شرکت‌های بزرگ است که کار خود را تازه شروع کرده و توانسته ۲۰ درصد از سهام دیجی‌کالا را خریداری کند.

محمدی با اشاره به طرح رجیستری موبایل تاکید کرد: با طرح رجیستری موبایل قیمت موبایل در دیجی‌کالا نسبت به بازار فیزیکی یکسان می‌شود. هیچ‌گونه گوشی قاچاقی در دیجی‌کالا وجود ندارد و مردم باید بدانند که پایین‌ترین میزان سود در بخش گوشی موبایل است که نزدیک به صفر است.

حمید محمدی درباره عدم حضور دیجی‌کالا در کشورهای حاشیه خلیج فارس، گفت: با توجه به حضور غیرمستقیم آمازون و خریداری فروشگاه سوک توسط آمازون بهتر است دیجی‌کالا وارد کشورهای حاشیه خلیج فارس نشود و عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان گزینه‌های بهتر و بدون رقیب برای دیجی‌کالاست.

انتهای پیام

منبع عکس: ایلنا

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.