کدخبر :204802 پرینت
29 آبان 1396 - 13:37

در هوای آلوده چگونه از خودمان در برابر سرطان محافظت کنیم‎؟

آلودگی هوا، مشکل شایع و دردآور این روزهای ما که می تواند زمینه ساز ابتلا به بسیاری از بیماری از جمله سرطان شود. به نظر شما راهی برای کاهش خطرات ناشی از این معضل وجود دارد؟ آیا می توان در این هوا هم چنان سالم و سلامت زندگی کرد.

متن خبر

به گزارش شفقنا زندگی، آلودگی هوا سالانه هزاران نفر را به کام مرگ می کشاند؛ حتی افرادی که تلاش می کنند با رژیم غذایی صحیح و نمک یا دیگر مواد مضر زندگی سالم داشته باشند. هر چند به نظر می رسد که از برخی عوارض آلودگی هیچ گریزی نیست با این حال، به کار گیری چند روش ساده و کم هزینه امکان آسیب در این شرایط را به طور ویژه ای کاهش می دهد.

راه هایی که از بدن برابر ابتلا به سرطان در هوای آلوده محافظت می کنند و در ادامه مورد اشاره قرار می گیرند:

رانندگی کمتر، پیاده روی بیشتر

خلاف باور عموم مردم آلودگی هوا در داخل اتومبیل چندین برابر محیط بیرون است. به همین خاطر توصیه می شود، در طول روز زمانی را به پیاده روی اختصاص دهید.

استفاده از سبزی‌ها

شاید برای برخی سخت یا حتی غیر ممکن باشد؛ ولی واقعیت این است افرادی که رژیم گیاه خواری دارند  مقاومت بیشتری برابر بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان دارند. کافی است چند وعده را در طول هفته به سبزیجات اختصاص دهید و گوشت را حذف کنید، در مدت زمان کوتاهی معجزه این رژیم غذایی را خواهید دید.

استفاده از خوراکی های ارگانیک

هر چند در مورد فواید خوراکی های ارگانیک بحث بسیار است؛ ولی هیچ شکی وجود ندارد که این دسته خوراکی ها نقشی مهم در از بین رفتن سموم بدن ایفا می کنند. در واقع، شیوه تهیه این دسته خوراکی ها باعث می شود آلودگی کمتری وارد آنها شود در نتیجه سالم تر باشند.

نوشیدن چای سبز

آلودگی یعنی قرار گرفتن در مرض انواع سموم، بالا رفتن میزان رادیکال های آزاد و در نتیجه پیری پوست. در چنین شرایطی مصرفی نوشیدنی های طبیعی مانند چای سبز که حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان است نقشی مهم در سلامت ما ایفا می کند.

چک کردن آلودگی های خانگی

آلودگی های داخلی اغلب آن اتفاقی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. ممکن است ظاهر وسایل خانه شما تمیز باشد؛ اما فراموش نکنید که ذرات آلودگی هوا به سرعت در خانه شما نفوذ می کنند و روی شیارها و درزها می نشینند. بنابراین، وسایلی که گاهی دور از چشم هستند ولی قابلیت جذب آلودگی را دارند همیشه تمیز نگاه دارید.

باز کردن پنجره

زمانی که صحبت از تهویه و رطوبت خانه می شود بهترین کار باز کردن پنجره است، این کار باعث چرخش هوا در خانه شما می شود. کافی است تنها 15 دقیقه در روز پنجره خانه خود را باز کنید تا تغییری محسوس در میزان آلودگی خانگی شما اتفاق بیافتد.

استفاده از پاک کننده‌های طبیعی

اغلب شوینده ها حاوی مواد شیمیایی هستند که خود موجب آلودگی خانگی و بیماری می شوند. در واقع، ترکیبات این مواد آثار ناشی از آلودگی هوا را چند برابر می کند. به همین خاطر توصیه می شود از شوینده های طبیعی مانند: ترکیب جوش شیرین، نمک، لیمو ترش یا خاکستر با آب استفاده کنید.

استفاده از محصولات بهداشتی طبیعی

همان طور که گفته شده آلودگی نقشی مهم در پیری پوست ایفا می کند و می تواند عاملی برای ابتلا به سرطان پوست شود. استفاده از محصولات بهداشتی و کرم هایی که میزان کمتری مواد شیمیایی دارند می تواند از پوست ما برابر این عامل خارجی خطرناک محافظت کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.