کدخبر :203122 پرینت
19 شهریور 1396 - 19:29

اعتراض به چاپ تمبر شهید حججی در کنار یک داعشی؛

مبادا تصویر یک داعشی وارد آلبوم مجموعه داران ایرانی شود

متن نامه اعتراضی یک مجموعه دار فعال در زمینه تمبر به مدیر عامل شرکت پست در خصوص چاپ تصویر یک داعشی در کنار شهید حججی بر روی تمبر یادگاری منتشر شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، نسخه ای از نامه اعتراضی یک مجموعه دار فعال در زمینه تمبر به مدیر عامل شرکت پست در خصوص چاپ تصویر یک داعشی در کنار شهید حججی بر روی تمبر یادگاری که در اینستاگرم این مجموعه دار منتشر شده است، در اختیار سیتنا هم قرار گرفت.

متن این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
مدیرعامل محترم شرکت پست جمهوری اسلامی ایران،
احتراما به استحضار می رساند کلیه کشورهای جهان برای شناساندن خود به سایر ملل، از روشهای مختلفی بهره می گیرند که یکی از معتبرترین آنها انتشار تمبر، اسکناس و سکه می باشد. در این راستا مجموعه داران کشورهای مختلف نیز با تبادل اینگونه اقلام از طریق پست، می توانند نقش موثری در اشاعه فرهنگی کشور خود ایفا نمایند.
تصاویر چاپ شده بر روی تمبرها و اسکناسهای هر کشور نشانگر فرهنگ، تمدن و پیشینه آن کشور می باشد. اینگونه تصاویر هوشمندانه طراحی و انتخاب می شوند چون باید مفاهیم ارزشی را به بیننده منتقل نمایند. در واقع اهمیت آن موضوع است که در قالب تصویر بر روی تمبر چاپ می شود.
مطابق اخبار واصله شرکت پست جهت صیانت از شهدای مدافعین حرم، اقدام به چاپ یک سری تمبر یادگاری با تصویر شهید والا مقام محسن حججی کرده است که در خور تقدیر و قدردانی است. متاسفانه همانگونه که در تصویر پایین دیده می شود، تصویر یک فرد داعشی نیز بر روی تمبر ملی کشور ما چاپ شده است.

چه اصراری بر چاپ تصویر یک تکفیری با کلاه خودهای زمان معاویه و یزید می باشد که در پشت آن شمشیر و در نمایی دورتر تیرهای کمان نیز دیده می شود؟ نباید فراموش کرد تمبری که در هر کشوری چاپ می شود، هویت آن کشور را نشان می دهد. تصویر این شخص جلاد چه ارتباطی با هویت ملی و دینی ما دارد؟ به نظر می رسد نمایش تصویر این مزدور، توهین به مقام این شهید است.

لذا خواهشمند است ضمن بازنگری موضوع، جهت حفاظت و پاسداشت از خون چنین شهدایی، از چاپ و توزیع تمبر مذکور ممانعت به عمل فرمایید تا مبادا تصویر یک داعشی در کاتالوگهای بین الملی تمبر ثبت و نیز وارد آلبوم مجموعه داران ایرانی شود.
با تشکر،
مجموعه دار تمبر و اسکناس
منصور موذنی

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.