کدخبر :196379 پرینت
10 بهمن 1395 - 15:29

پاسخ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سیتنا؛

دیدگاه وزیر ارتباطات پیرامون اعطای مجوزهای VOD و IPTV توسط وزارت ارشاد و صداوسیما

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: از نظر بنده آنچه که مربوط به تولیدات صداوسیما است که شامل فیلم، سریال و سایر موارد است، مالکش خود صداوسیما است و آنها می توانند برای ارائه محصولاتشان به شرکت های واجد شرایط مجوز بدهند و نباید اعطای مجوز در اختیار نهاد دیگری باشد.

متن خبر

دکتر محمود واعظی در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون اعطای مجوز بهره‌برداری از خدمات VOD توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعطای پروانه IPTV توسط سازمان صداوسیما و اینکه اگرچه این دو نوع مجوز با هم متفاوت هستند، ولی اصولا کدام نهاد مسوول صدور این مجوزهاست؟ گفت: از نظر بنده آنچه که مربوط به تولیدات صداوسیما است که شامل فیلم، سریال و سایر موارد است، مالکش صداوسیما است و خودشان می توانند برای ارائه محصولاتشان به شرکت های واجد شرایط مجوز بدهند و نباید در اختیار نهاد دیگری باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: اما آنچه که بیرون صداوسیما است وضعیتش مشخص است. همانند آنچه در رابطه با تهیه فیلم اقدام می شود که نیاز به مجوز وزارت ارشاد دارد و یا مجوز فعالیت های آموزشی در اختیار وزارت آموزش و پرورش و وزارت آموزش عالی است و یا فعالیت در حوزه سلامت نیازمند مجوز وزارت بهداشت است.

دکتر واعظی در پایان تاکید کرد: ما فکر می کنیم جایگاه همه این موارد مشخص است و همان بخش هایی که برای فعالیت واقعی و غیرالکترونیک مجوز می دهند، وظیفه دارند برای این نوع فعالیت ها مجوز دهند.

گفتنی است؛ در VOD یا برنامه ویدئویی درخواستی ضبط شده، این امکان وجود دارد که فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، مستندها، برنامه‌های آموزشی و... در اختیار کاربران قرار گیرد؛ به عبارت دیگر، در این سیستم مخاطب و مشترک امکان پیدا می کند که از هزاران محتوای سمعی و بصری در هر زمان و مکانی از طریق تلویزیون، تبلت و لپ تاپ استفاده کند که این مجوزها توسط موسسه‌ رسانه‌های تصویری به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به واجدین شرایط اعطا می شود و در IPTV مجموعه‌ای از محتوای صوتی و تصویری با اولویت پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صداوسیما ارائه می شود که مجور آن توسط سازمان صداوسیما واگذار می شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.