کدخبر :192318 پرینت
09 آبان 1395 - 17:05

تجهیز شرکت مخابرات ایران به مدرن‌ترین شبکه‌ی مخابراتی دنیا

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در نخستین کارگاه راهبردی و آموزشی توسعه فناوری فیبرنوری، گفت: با تحول لایه دسترسی و ارائه دسترسی های مبتنی بر فیبرنوری، شرکت مخابرات ایران به مدرن ترین شبکه مخابراتی و به روز دنیا تجهیز خواهد شد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سرائیان که در نخستین کارگاه راهبردی و آموزشی توسعه فناوری فیبرنوری سخن می گفت، افزود: یکی از مهم ترین عوامل و مزیت های رقابتی شرکت ها، به روز بودن و همگام شدن با تغییر تکنولوژی است و این امر به خصوص در شرکت هایی که در حوزه فناوری به عنوان "لبه تکنولوژی" فعالیت می کنند پررنگ تر است.

وی گفت: در سند چشم انداز، مخابرات به عنوان یک شرکت پیشرو دیجیتال با ارایه سرویس های یکپارچه ، مطلوب و سفارشی شده براساس نیاز مشتری مطرح است. شرکت مخابرات ایران برای تحقق این امر نیاز به زیر ساخت ، بخش دسترسی و لایه انتقال دارد.

دکتر سراییان افزود: برای تحقق چشم انداز، لایه دسترسی به نحوی باید بهینه سازی شود که هر گونه پهنای باندی را بتوان به مشتری رساند .

وی گفت: نسل پنجم حوزه دسترسی ثابت، همان فیبرنوری و برقراری ارتباط از طریق فیبر است که تا حد زیادی در کشور از آن غافل شده ایم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: هدف از تمام این توسعه ها، افزایش سرعت دسترسی مردم به اینترنت چه در حوزه ثابت و چه در حوزه سیار است؛ به عبارت دیگر می توان گفت دنیا به سمت ارتباطات سیارو ارتباطات سیار نیز خود به سمت ارتباطات ثابت حرکت می کند.

دکتر سراییان افزود: به منظور تحقق سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه تا سال ۲۰۲۰ ، شبکه فیبرنوری همانند تارهای عصبی باید در تمام مراکز شهری و مناطق پر جمیعت نفوذ کند.

وی با بیان اینکه در بخش زیر ساخت شبکه و لایه انتقال فعالیت های مناسبی صورت گرفته است گفت: با تحول لایه دسترسی و ارایه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری، شرکت مخابرات ایران به مدرن ترین و روزآمدترین شبکه مخابراتی دنیا مجهز خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.